Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
På nått sätt verkar hälen bli utochin. Kanske för att jag använder strumpstickor? Om jag jämför med bilden som finns i mönstret så är det mer likt min insida. Tror att jag ska repa upp och börja om.
 
På nått sätt verkar hälen bli utochin. Kanske för att jag använder strumpstickor? Om jag jämför med bilden som finns i mönstret så är det mer likt min insida.
Bilden visar tyvärr inte rätt mönster på hälen. För att det ska bli som på bilden måste man lyfta samma maska hela tiden, inte alternera som mönstret säger.

Sedan verkar många ha problem med hälen, du ska börja med avigvarvet. Alltså sticka ett helt varv och sedan börja med de maskor du redan stickat. Gjorde samma fel.
 
Bilden visar tyvärr inte rätt mönster på hälen. För att det ska bli som på bilden måste man lyfta samma maska hela tiden, inte alternera som mönstret säger.

Sedan verkar många ha problem med hälen, du ska börja med avigvarvet. Alltså sticka ett helt varv och sedan börja med de maskor du redan stickat. Gjorde samma fel.
Tack! Repade upp innan jag gick och la mig så får jag börja från rätt håll idag. Misstänkte att jag började från fel varv!
 
Jag vill virka en tröja. Har inte riktigt hittat rätt mönster än, och dessutom har jag inte så mycket garn i samma färg och/eller kvalitet att det räcker till en tröja. Får jag köpa mer garn? :D
 
Råkade köpa tre stora rullar garn på Maxi. Oooops! Men de ska faktiskt bli halsduk och babyfilt, så det är ok. Det sa t o m maken! :D
 
Montering pågår...
_20190114_205755.JPG
 
Jag har fått för mig att jag vill sticka ett par manchester united sockar till pappa, han fyller år i mars. Så nu har jag börjat googla efter mönster :p
 
Jag vill sticka en Zweig och en Riddari i år. Vet inte vilken jag ska börja med dock..och har köpstopp hela januari, varför är det en så lång månad? :angel:
 
Jag är rätt säker på att januari slutar vid lön :angel:
Det har du nog rätt i minsann! :angel:
Jag tröstade mig med att shoppa garn till pappas födelsedagspresent. Jag ska sticka vantar med hans favoritfotbollslags logga! Och eftersom min praktik börjar på måndag, så vet jag inte hur fort det kommer att gå (heltid vs distansplugg), och presenter är ju undantaget köpstopp liksom. :angel:
 
Det går framåt :up: men nu blir det inte mer gjort på jobbet, garnet är slut.. Tur jag har mer hemma! Verkar dock som att den blir lite för tajt över axlarna.. Som allt jag gör :cautious:
15482479518269199380702901533006.jpg
 
Jag vill sticka en Zweig och en Riddari i år. Vet inte vilken jag ska börja med dock..och har köpstopp hela januari, varför är det en så lång månad? :angel:
Jag vill också sticka en Riddari! Zewig verkar superkomplicerad när jag tittar på den, så jag vågar inte. :p
 
Jag vill också sticka en Riddari! Zewig verkar superkomplicerad när jag tittar på den, så jag vågar inte. :p
Ja, jag är lite rädd för den men..tänkte att om jag kör fast får den väl ligga i skåpet så länge :p
Ska göra lite presenter först, sen blir det nog en riddari!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 984
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 641
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 738
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp