Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stickat klart ett pannband med keltisk fläta. Helt ok, men ska göra ett nytt lite bredare tänkte jag nog 🙂
 

Bifogade filer

  • IMG_20181214_195751_1.jpg
    IMG_20181214_195751_1.jpg
    256,3 KB · Visningar: 32
Tänkt virka en igloo till hunden. Efter egen fantasi, typ. Men garnet är väldigt tjockt och funkar inte att göra magisk ring med det. Om jag ska göra en magisk ring med 12 st kan jag istället göra 12 lm och fästa ihop till en ring och sen 12 st? Eller ska jag göra 6 lm och sen 2 st i varje m?
 
Tänkt virka en igloo till hunden. Efter egen fantasi, typ. Men garnet är väldigt tjockt och funkar inte att göra magisk ring med det. Om jag ska göra en magisk ring med 12 st kan jag istället göra 12 lm och fästa ihop till en ring och sen 12 st? Eller ska jag göra 6 lm och sen 2 st i varje m?
6st med två i varje :)
 
I mönstret står att man skall lägga upp på rundsticka (det är ett par sockor) men visst kan jag använda vanliga strumpstickor? Det är väl bara att framsida resp baksida löper över 2 stickor var ist. för en?
Jag har nämligen ingen rundsticka i rätt storlek, men jag har strumpstickor.
 
I mönstret står att man skall lägga upp på rundsticka (det är ett par sockor) men visst kan jag använda vanliga strumpstickor? Det är väl bara att framsida resp baksida löper över 2 stickor var ist. för en?
Jag har nämligen ingen rundsticka i rätt storlek, men jag har strumpstickor.
Absolut!
 
Fler frågor :angel:
Stickar Hermione's Everyday Socks (på svenska) och i mönstret för hälen står: Rad 3: p3 a. *1r, lyft 1 m*. 3 r.
Vad betyder "p"? Det finns ingen förklaring till den bokstaven.

Lite senare när man skall forma hälen står det lyft 1 maska, 6q, 2 aviga ihop, 1a, vänd.
Där undrar jag över "q", finns ingen förklaring till den heller.
Tänkte att jag frågar er ifall det kanske är så att dessa bokstäver är en vanlig förkortning :)
 
Fler frågor :angel:
Stickar Hermione's Everyday Socks (på svenska) och i mönstret för hälen står: Rad 3: p3 a. *1r, lyft 1 m*. 3 r.
Vad betyder "p"? Det finns ingen förklaring till den bokstaven.

Lite senare när man skall forma hälen står det lyft 1 maska, 6q, 2 aviga ihop, 1a, vänd.
Där undrar jag över "q", finns ingen förklaring till den heller.
Tänkte att jag frågar er ifall det kanske är så att dessa bokstäver är en vanlig förkortning :)
Newermind, tittade på mönstret på engelska och inser att det står p3 så de har väl helt enkelt glömt ta bort pt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 019
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 646
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 739
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 663
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp