Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snöstjärnor att ha som dekoration till jul kanske? Finns massor av olika varianter! Jag virkar mest små projekt och stickar större. ;) En kasse annars, en sån där nätkasse, tar ingen plats i fickan men fungerar utmärkt när man handlar lite större grejer som inte ramlar genom nätet. ;)

Tack för tips!
Jag har två miljoner stjärnor men ingenstans att hänga dem :o Får virka en gran haha!

Började på en tröja. Hoppas den blir bättre än min förra..
 
Tack för tips!
Jag har två miljoner stjärnor men ingenstans att hänga dem :o Får virka en gran haha!

Började på en tröja. Hoppas den blir bättre än min förra..

Det finns lite fina juldukar också.....om man gillar virkade dukar. Jag är inte en beundrare av virkade dukar men till jul med granmotiv är det helt ok, tycker jag.
 
För nåt år sen började jag lära mig att sticka granar. Hittade mönstret i nån tidning. Intressant och klurigt, men fina blev de! I a f nr 2, när jag fattade alla fel. :D
Tack för tips!
Jag har två miljoner stjärnor men ingenstans att hänga dem :o Får virka en gran haha!

Började på en tröja. Hoppas den blir bättre än min förra..
 
Jag har gjort en babyfilt ingen vill ha. O_o :rofl:

15719979610011855584885967899583.jpg

Det är alltså NEON-färger. Gult, rosa och orange. Mjuk och gosig. Men passar inte modet.

:D
 
@sthu Jag smörjer händerna med lämplig kräm och tar på handskar, precis som det tipsats om tidigare i tråden. Ibland tar jag till ren honung. Jag får ofta bra resultat med Elisabeth Ardens 8timmarskräm, Bepanthen, Silon, Inotyol, ringblomssalva eller Idomin. Får testa mig fram vad som funkar just då. Sen underhåller jag med nån kräm med aloevera eller Decubal.
 
Jag stickar fortfarande sjalar i parti och minut, det är ungefär så långt min hjärna funkar nu. Men lyckades med en som är lite mer komplicerad än vad jag vanligtvis brukar orka med, så det var kul! Det är Beeswax Shawl, jag stickade den på grövre stickor än vad mönstret föreslår för ville ha den lite gles och go.


Har ingen bild på hela tyvärr för jag har inte blockat den ännu, men den är liksom avlång med avsmalnande hörn :) Ska börja på en till mamma i puderrosa så fort jag hinner!

I söndags blev jag klar med två andra, först var det en Close to You till en god vän, jag har en egen i gröna toner också.


Och en Brickless till mig själv:


Behöver också blockas men jag behöver antagligen möblera om halva lägenheten för att få plats så det får bli en annan dag ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 029
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 654
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 741
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp