Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag testade ullsulorna idag i mina läderkängor och de är grymt sköna, ullen från gotlandsfåren har en speciell silkig hårkänsla som är helt annorlunda än de vanliga filtsulorna man köper i affären. Jag har massor med gotlandsull liggande så det blir ett gäng sulor till i höst, har redan tovat ihop ull till ett nytt par :)
Härligt! Kommer göra det av ullen från mina gotländskor är tanken :)
 
Jag vill börja sticka eller virka lätta saker, sockor, vantar och sånt!
Vad är enklast av stickning och virkning?
Kikade lite på YT om att sticka raggsockor, men det var rätt många moment ändå. Fixar man det om obegåvad? Har kunnat både sticka och virka som barn men det var ju väldigt längesen nu 🙄😊
 
Jag vill börja sticka eller virka lätta saker, sockor, vantar och sånt!
Vad är enklast av stickning och virkning?
Kikade lite på YT om att sticka raggsockor, men det var rätt många moment ändå. Fixar man det om obegåvad? Har kunnat både sticka och virka som barn men det var ju väldigt längesen nu 🙄😊

Jag tycker sticka är lättast! Började nog med en halsduk och sedan strumpor. Gick bra! :)
 
Jag tycker sticka är lättast! Började nog med en halsduk och sedan strumpor. Gick bra! :)
Tack för tips!

Nu har jag fixat tråd och stickepinnar, ska kika lite Youtube och sen köra igång 😍
IMG_20191005_183244.jpg
 
Ja till strumpor har man fyra strumpstickor för annars blir det svårt att sticka runt! :)
Stod med ett paket sådana i handen och tänkte "vad är det här för konstiga grillpinnar" 🙄
Nu får jag antingen hålla mig till imorgon eller träna på något litet medans jag väntar.. Vad kan man annars göra med två stickor som är lätt och litet, tro? Nu när jag letar ska man ha rundstickor och pinnestickor till det mesta 😱
 
Virka raggsockor?

Tror jag har tagit mig vatten över huvudet :nailbiting: kanske bara ska åka och lämna tillbaka den där satans garnbollen istället.

Hehe, jaa man kan virka sockar men just det är nog inget bra första projekt. Jag kan inte sticka men jag är rätt bra på att virka.

Nä, jag tycker du ska införskaffa fler stickor ock testa! Det är roligt!
 
Nu har jag stickat till hälen. Och ser att det har blivit ganska mycket fel. Kan man dra ur stickorna och plocka upp dem längre bak och göra om? Eller måste man dra upp hela socken. Hatkärlek detta!!! 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 004
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 645
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 739
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 662
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp