Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handarbete på flygplan och solsemester - hur tänker ni?
Jag ser till att alltid ha ett påbörjat arbete på stickorna(inbillar mig att det ser mindre potentiellt farligt ut då :p), och ett arbete som "håller" om jag måste fimpa själva stickorna. Dvs antagligen inte en spetsstickning. Öppnar stickväskan ordentligt i security check. Vet många som inte tar med metallstickor eller de spetsigaste osv, men jag har inte haft problem ens med mina HiyaHiya Sharps. Brukar lägga ur saxar och nålar också.
 
Jag älskar att virka i lingarn. Egentligen mitt favoritgarn av alla sorter.
Jag gillar inte riktigt fallet på stickat eller virkat lingarn, ser så tungt ut, lite i stil med alpacka. Jag föredrar helt klart Ullcentrums garner, de ger en lättare känsla och ett snyggare fall.
Men ja, på sommaren blir det lin.

Jag älskar dock vävt lin! 😍
 
Handarbete på flygplan och solsemester - hur tänker ni?
Jag flög Stockholm - Adeleide - Stockholm i våras och fick inte ta med en helt vanlig virkkrok av metall in i kabinen. Om virkkroken varit av trä hade det dock varit ok. Beror nog en del på flygbolagets policy vad som är ok och inte.
 
Jag flög Stockholm - Adeleide - Stockholm i våras och fick inte ta med en helt vanlig virkkrok av metall in i kabinen. Om virkkroken varit av trä hade det dock varit ok. Beror nog en del på flygbolagets policy vad som är ok och inte.


Ja, för träkrok kan ju inte döda någon.....eller? O_o
 
Borde ju vara bättre att bli stucken med en virkkrok av metall om man nu är rädd för en attack, den kroken syns ju i alla fall på röntgen...
 
Funderar på det här med garnskål. Är det värt att lägga 300 på en eller har ni några bra tips på hur man undviker att nystanet flyger runt och blir kattleksak?
 
Funderar på det här med garnskål. Är det värt att lägga 300 på en eller har ni några bra tips på hur man undviker att nystanet flyger runt och blir kattleksak?

På Pinterest finns massor med förslag. Kommer dock inte ihåg vad det heter. Om du inte har Pinterest borde det ju gå att googla bilder. Det finns massor med bra lösningar och massornas dåliga.Jag har dock inte kommit så långt att jag testat någon lösning.
 
På Pinterest finns massor med förslag. Kommer dock inte ihåg vad det heter. Om du inte har Pinterest borde det ju gå att googla bilder. Det finns massor med bra lösningar och massornas dåliga.Jag har dock inte kommit så långt att jag testat någon lösning.

Ska kolla på Pinterest. Men vad söker man på? :o
 
Ska kolla på Pinterest. Men vad söker man på? :o

Jag har funderat på samma sak om att skaffa en garnskål eller liknande.
Tekanna har jag funderat på att använda för ändamålet, men har inte hunnit/kommit ihåg att prövat om/hur det fungerar i praktiken.

Yarn bowl och yarn holder har jag sökt på och fått upp lite olika idéer annars.
 
Jag har funderat på samma sak om att skaffa en garnskål eller liknande.
Tekanna har jag funderat på att använda för ändamålet, men har inte hunnit/kommit ihåg att prövat om/hur det fungerar i praktiken.

Yarn bowl och yarn holder har jag sökt på och fått upp lite olika idéer annars.

Tekanna ska jag testa!
Hittar mest fina bilder på riktiga garnskålar på Pinterest. De är ju jättefina! Vill-ha är starkt just nu.
 
Tekanna ska jag testa!
Hittar mest fina bilder på riktiga garnskålar på Pinterest. De är ju jättefina! Vill-ha är starkt just nu.
Visst är dom. Gör ju inte saken bättre. "Tyvärr" har jag inte riktigt tiden över i dagsläget så känns inte motiverat att skaffa en heller. Så har funderat på alternativ. Garnet far då iväg oavsett medhjälpare eller inte.
 
Tekanna ska jag testa!
Hittar mest fina bilder på riktiga garnskålar på Pinterest. De är ju jättefina! Vill-ha är starkt just nu.

Den ”billigaste” jag hittade var typ ett durkslag i metall. Skitsmart! Har man ett redan så är det ju kirrat liksom. :)
Man drar garnet ut genom ett av hålen.
 
Den ”billigaste” jag hittade var typ ett durkslag i metall. Skitsmart! Har man ett redan så är det ju kirrat liksom. :)
Man drar garnet ut genom ett av hålen.

Jo den såg jag. Var en film med durkslag och tekanna och den bilden i ditt andra inlägg.
Ska prova tekanna, det är det enda jag har hemma och ska jag ändå köpa mer prylar kan jag lika gärna köpa en pryl anpassad för ändamålet.
 
Nu ni! Hittade en garnskål i tyg. Busenkel att göra själv tänker jag. Så nu ska jag konstruera ett mönster och pilla ihop en egen garnskål. Löjligt exalterad inför projektet!
 
Funderar på det här med garnskål. Är det värt att lägga 300 på en eller har ni några bra tips på hur man undviker att nystanet flyger runt och blir kattleksak?
Jag har gjort flertalet egna för hemmabruk, men använder dom inte.. Så för mig är det inte värt det.
De är i keramik då såklart, tjockt drejade för att hållas still.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 030
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 655
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 741
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 665
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp