Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den som ändå kunde virka runda saker!!!

Det spelar ingen roll vilket garn jag har, vilken nål jag har eller om jag följer beskrivning eller ej. Det blir alltid antingen an skål eller vågigt. Man ser ju när beskrivningar säger att ”om du får vågigt så byt nål, du kanske virkar för hårt/löst”. Fungerar ändå inte.

Då har jag ändå virkat i snart 3 år och allt annat fungerar jättebra.
Har du försökt med en mandala nån gång? Det är enklare än att öka jämnt runt runt... det blir gärna en extra maska när man avslutar ett varv med smygmaska.

Just det här mönstret har maskantal angivna för varje varv. Den heter Flower Burst om du vill kolla.
 
Har virkat ihop några bläckfiskar. De ska bli leksaker till mina kattungar som levereras i december. Gissa om jag längtar...

DSC_0811.JPG

Nu ska jag virka några möss också.
 
Har du försökt med en mandala nån gång? Det är enklare än att öka jämnt runt runt... det blir gärna en extra maska när man avslutar ett varv med smygmaska.

Just det här mönstret har maskantal angivna för varje varv. Den heter Flower Burst om du vill kolla.

Det har jag inte testat men å andra sidan är det inte riktigt det jag vill heller. Jag vill ha en botten på en korg just nu men har haft andra projekt som väskor, ryggsäckar etc som liksom aldrig vill bli helt rätt.
 
Det har jag inte testat men å andra sidan är det inte riktigt det jag vill heller. Jag vill ha en botten på en korg just nu men har haft andra projekt som väskor, ryggsäckar etc som liksom aldrig vill bli helt rätt.
Virkar du i spiral eller avslutar du varje varv med sm? Det enda raka (och tråkiga) är att räkna maskorna på varje varv.
 
Någon som vill gissa på vad det här för något? Kan säga att jag ska virka 16 stycken till....
DSC_0812~5.JPG

Är sjuk just nu så orkar inte riktigt starta vinterns stora virkprojekt som är en sexkantig filt, Ubuntu, ett cal-mönster från scheepjes.
 
Någon som vill gissa på vad det här för något? Kan säga att jag ska virka 16 stycken till....
Visa bifogad fil 78660
Är sjuk just nu så orkar inte riktigt starta vinterns stora virkprojekt som är en sexkantig filt, Ubuntu, ett cal-mönster från scheepjes.

Tassar till stolarna? Det är isåfall jättebra! Tycker mycket om dem men de håller sig sällan på plats en längre tid. Kanske om det är en åtsnörning som dina verkar ha men även med tajt passning faller de av, tycker jag.

Hoppa dina fungerar och berätta om ca 6 månader om de gjorde sitt jobb.
 
Tassar till stolarna? Det är isåfall jättebra! Tycker mycket om dem men de håller sig sällan på plats en längre tid. Kanske om det är en åtsnörning som dina verkar ha men även med tajt passning faller de av, tycker jag.

Hoppa dina fungerar och berätta om ca 6 månader om de gjorde sitt jobb.
Jajemen, har redan såna tassar på stolarna men i annan färg.
DSC_0812~4.JPG

Fick för mig att virka röda till jul... Tassarna sitter kvar bra men då har jag gjort dem rätt tajta.
 
Jag går emot alla mina principer och börjar projekt två: sockor.

En fråga från en noob, hur gör man egentligen för att sticka med två färger? Jag tänker om tråden hänger lös på insidan så att säga så fastnar man väl i den? Eller? Hur gör man?
 
Jag går emot alla mina principer och börjar projekt två: sockor.

En fråga från en noob, hur gör man egentligen för att sticka med två färger? Jag tänker om tråden hänger lös på insidan så att säga så fastnar man väl i den? Eller? Hur gör man?
Två färger typ mönsterstickning, eller två färger typ ränder?

I båda fallen så får man trådar på insidan. Det gäller att se till att de inte blir för långa, och lagom hårt spända. Då fastnar man inte i dem.
 
Två färger typ mönsterstickning, eller två färger typ ränder?

I båda fallen så får man trådar på insidan. Det gäller att se till att de inte blir för långa, och lagom hårt spända. Då fastnar man inte i dem.
Mönster tänker jag mig. Lagom alltså. Huva, det är alltid så svårt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 120
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 691
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 752
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 668
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp