Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anpassar antalet trådar efter behovet. Men visst, ett skärp kanske jag inte gör i för smalt material. Och ett armband kan ju inte vara för tjockt.

Här är en detaljbild på en ampel jag gjorde för nåt år sen.
Visa bifogad fil 79825
Jo, det går ju såklart. Själv är jag nybörjare och följer tutorial så det rör mest till det för mig om jag ska börja blanda in fler trådar :D
Fint!

Kanske kika på saker som kallas snöre och rep mer än garn?
Kan du hitta något här? https://www.repbutiken.se
Ja det är det jag använt innan, bomullssnöre. Har dock inte hittat något med rätt tjocklek som inte kostar skjortan.
Nu hittade jag på Amazon dock, så dryga 200 meter är beställt :)
 
Snurrstrumpor 1.jpg

Något längre än 24 varv... Ett antal varv till och sen en likadan till, så har jag ett par varma TV-/datorsittande sockor klara.
Ser ni snurrstrumpsmönstret... det är det som lett till lite oartikulerbara ljud och upprepningar...
🙃
 
Jag stickar men jag har nu bestämt mig för att lära mig att virka :D Har glatt beställt ett set med virknålar och nya garn så nu skulle jag behöva hemsidor eller youtube kanaler som är bra för nybörjare.:o Tips någon?:)
 
Jag stickar men jag har nu bestämt mig för att lära mig att virka :D Har glatt beställt ett set med virknålar och nya garn så nu skulle jag behöva hemsidor eller youtube kanaler som är bra för nybörjare.:o Tips någon?:)

Jag kör youtube för hela slanten. Egentligen är det bara att söka på vad du vill virka och skriva beginner. Det finns miljoner, många är fantastiskt bra.

Själv prenumererar jag på bag-0-day crochet och lite annat.
 
Jag har för första gången i år köpt ett "Secret Stitch Along" - kit (SAL)] från Vervaco där man får hem broderityg, trådar och nål. Sen får man varje vecka en del av mönstret till motivet :)
Det här kitet består av tio delar och har julmotiv 😊 Jag håller nu på med del 7 som kom i fredags, det är riktigt kul att se motivet växa fram!

Var lite ovan med typen av tyg som medföljde i kitet, det är evenweave och jag har typ bara broderat med aida tidigare, som är lättare att räkna 😅 Men efter ett misstag i början med hur stora korsstygnen skulle vara, har det ändå gått bra!
Någon av er som också testat såna här upplägg? :)
 
Systersonen önskar sig en virkad orange fyrhjulig.
Garn är införskaffat. Men sen då? Tror ni det duger med en traktor? Fyrhjuling känns väldigt specifikt och jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra..
 
Funderar på om jag kan ta en motorcykel och helt enkelt sätta extra hjul på.

Hittar mönster på allt från monstertruck till tuk-tuk men ingen atv!
 
Funderar på om jag kan ta en motorcykel och helt enkelt sätta extra hjul på.

Hittar mönster på allt från monstertruck till tuk-tuk men ingen atv!

Exact vad jag tankte foresla. Jag sag en bild pa en fardig 4-wheeler som kanske ocksa skulle vara en hjalp att titta pa. Det sag inte allt for svart ut att "utoka" en motorcycle.
 
Exact vad jag tankte foresla. Jag sag en bild pa en fardig 4-wheeler som kanske ocksa skulle vara en hjalp att titta pa. Det sag inte allt for svart ut att "utoka" en motorcycle.
Jag behöver mönster tror jag, var så sjukt länge sen jag virkade sist.
Men det får nog bli en motorcykel med extra allt. Tar tag i det imorgon tror jag :up:
 
Har alldeles nyligen gett mig på att börja lära mig sticka. Har noll kunskap sen innan och är totalt opysslig egentligen. Men jag behöver något att greja med som är lugnt och avslappnande och får mig att gå ner i stressnivå. Har en svägerska som stickar mycket och jag tycker att alla grejer hon gör är så fina och inspirerande😍 hittills har jag genom att titta på Youtube lärt mig lägga upp och göra räta och aviga maskor. Har bara gjort det för att träna och sedan repat upp. Men nu känner jag att det börjar bli tråkigt och jag vill göra något som har en chans att bli något 😅 det absolut enklaste och basic verkar vara disktrasor och handledsvärmare? Något tips på riktigt enkla grejer att sticka?
 
Har alldeles nyligen gett mig på att börja lära mig sticka. Har noll kunskap sen innan och är totalt opysslig egentligen. Men jag behöver något att greja med som är lugnt och avslappnande och får mig att gå ner i stressnivå. Har en svägerska som stickar mycket och jag tycker att alla grejer hon gör är så fina och inspirerande😍 hittills har jag genom att titta på Youtube lärt mig lägga upp och göra räta och aviga maskor. Har bara gjort det för att träna och sedan repat upp. Men nu känner jag att det börjar bli tråkigt och jag vill göra något som har en chans att bli något 😅 det absolut enklaste och basic verkar vara disktrasor och handledsvärmare? Något tips på riktigt enkla grejer att sticka?

Halsdukar och sjalar är lätta att sticka, beroende på hur svårt mönster man väljer. Ta en titt på garnstudio.com de har massor av olika mönster. Sen har du ju ravelry.com som är en enorm databas av mönster.
 
Har alldeles nyligen gett mig på att börja lära mig sticka. Har noll kunskap sen innan och är totalt opysslig egentligen. Men jag behöver något att greja med som är lugnt och avslappnande och får mig att gå ner i stressnivå. Har en svägerska som stickar mycket och jag tycker att alla grejer hon gör är så fina och inspirerande😍 hittills har jag genom att titta på Youtube lärt mig lägga upp och göra räta och aviga maskor. Har bara gjort det för att träna och sedan repat upp. Men nu känner jag att det börjar bli tråkigt och jag vill göra något som har en chans att bli något 😅 det absolut enklaste och basic verkar vara disktrasor och handledsvärmare? Något tips på riktigt enkla grejer att sticka?

En av de första sakerna jag stickade när jag lärde mig var en halsduk. Tjock av billigt garn. Den använder jag nu nästan dagligen eftersom jag blir kall när jag jobbar vid datorn.
Fäster ihop den med en hårnål, man skulle kanske kunna lägga till en knapp, men...

Enkla saker är ibland de bästa.
 
257734431_4758332810856390_7368142444601081050_n.jpg

Maskade av detta tveksamma projekt innan eftermiddagsjobb pga minusgrader ute.
Knästrumpor stickade på känn med Järbo Cookie (har fortfarande rätt mkt akryl att sticka upp), men kikade av nyfikenhet på ett av Järbos egna sockmönster avsedda för just Cookie för att se vad de utgick från för antal maskor och storlek på sticka för att få fram vilken masktäthet på sitt garn.

Stickor 4,5mm det var. Det är rätt stora stickor för socka. Och de blev sladdriga och genomblåsta under kjolen, Vilket Skulle Bevisas. Men jävvlarimig om de inte var snabbstickade! ;) Sugen att sticka upp ett identiskt par med ett par hack mindre stickor på min vanlige måte bara för att.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 120
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 673
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 752
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 668
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp