Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
261068962_490657455507207_631364343231116338_n.jpg
Någonstans mellan Vinterstudion och det parlamentariska läget vänder jag mig till Norge för garn och mönster enligt Jenny och Markus Keller. Det är hög tid att sticka sig ett par Rødstrømper!

Kvinna Gudinna, giv oss vår historiska statsminister. I 100 år har vi kunnat rösta, nu är det väl själve fan om inte en utav oss ska vara regeringschef.
 
Har hittat garnet jag vill sticka med men inte något mönster. Adlibris alpacka merino stickor 4.
Där finns ingen direkt mönster hjälp där.
Rundstickat utan mönster ej stor och pösig mer åt figurnära hållet.
 
Åh, hjälp vad fin den var! Nu blev jag sugen på att starta upp ett projekt gigantus. Med tanke på hur långsamt jag stickar borde jag vara klar till nästa jul om jag börjar nu..
Den tar ca 90 timmar att sticka:)
Men är helt klart värt det. Fick superpresentkort från jobbet. Omsatte det i garn🙈🙉🙊 men det blir en till snurrekjol
 
Jag har precis stickat klart en islandströja. Tog 4 år. Köpte garnpaket på island kommer hem och upptäcker att det är garn till en barntröja. 2 år senare köper jag till garn när jag är på island. När jag kommer till mönsteroket som stickas i vuxenmodell upptäcker jag att det är inte samma mönster som barntröjan, saknas 3 färger. Men i går blev den nästan klar. ska sticka ihop hålet under armarna, fästa trådar och blocka.
 
Jag har precis stickat klart en islandströja. Tog 4 år. Köpte garnpaket på island kommer hem och upptäcker att det är garn till en barntröja. 2 år senare köper jag till garn när jag är på island. När jag kommer till mönsteroket som stickas i vuxenmodell upptäcker jag att det är inte samma mönster som barntröjan, saknas 3 färger. Men i går blev den nästan klar. ska sticka ihop hålet under armarna, fästa trådar och blocka.
Spännande!
 
Imorn får jag äntligen visa teststickningen!! Egentligen är det inte så jävla spännande 😂 men jag känner mig inte riktigt klar med projekten innan jag fått dela med mig :laugh:
 
Medalfell från järbo i Alpe och andra färger. Blev lite stor med det här mönstret. Oket var ok men den kunde varit lite mer slimmad nertill.

Fördelen är dock att jag får plats med en till under så jag var varmast i pulkabacken trots att jag inte åkte utan passade hunden.
 

Bifogade filer

  • 17C08CAB-E18C-4474-B35E-94FD1CBD987C.png
    17C08CAB-E18C-4474-B35E-94FD1CBD987C.png
    437 KB · Visningar: 37
Jag ska göra en Paper dolls av Katie Davis. Men istället för flickor ska jag ha katter på oket. Ska rita upp något bra.
Har stickat typ ett halvt varv patent (jag tror det heter så) än så länge. Det ska vara i två färger, och jag kan verkligen inte hålla ordning på trådarna! Jag fipplar med dem fram och tillbaka, tar en halv evighet att ta sig framåt. Försökt hitta nån bra film som visar hur man kan göra men hittade inget son jag kunde härma..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 992
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 641
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 738
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 660
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp