Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
81E52162-D3D2-4AA2-8524-5C483FB08CF2.jpeg
 
Alltså! Fy fan vad snygg och jäklar vad bra den satt. Du passar verkligen i den färgen.
Tack snälla :heart jag trodde in i det sista att den skulle vara för kort och blev SÅ glad och förvånad när den blev så bra. Får vårkänslor av den :)
Jag ska lära mig virka! Beställt hem en bok som kommer i nästa vecka, och ska besöka garnbutiken när den kommit. Är en filt en bra första grej att börja med?
Tänker mig storlek babyfilt 😁
Absolut! Fram och tillbaka bara, och man kan ju randa i olika färger efter behag osv. Dom är väl typ 70x100 eller liknande till bebisar? Då hinner du nog inte drabbas av leda mot slutet ens :D
 
Nytt år och nya projekt; en nättröja i lila och grönt och glitter :laugh: mitt inre 13-åriga emo skriker av lycka! Och en skogsgrön kofta i retrostil = min 30-årskris skriker också av lycka! Förra årets mastodontprojekt är ärmar och knappkant kvar på, och så har jag två gamla tröjor kvar. Är ingen stress utan känns som en bra blandning mellan sånt som kommer vara kul att ha på sig och sånt som kommer vara kul att göra. (Önskar jag kunde få både ock men är inte riktigt där än :p)
 
Låter som en jättebra idé. Det är roligt att virka. Ett tips är att skaffa en ergonomisk virknål, man får mycket mindre ont i handen då.
Absolut! Fram och tillbaka bara, och man kan ju randa i olika färger efter behag osv. Dom är väl typ 70x100 eller liknande till bebisar? Då hinner du nog inte drabbas av leda mot slutet ens :D

Ah, toppen! Tack för pepp hörni! 😁
Jag vill sticka en beige, mjuk filt till min lelle onge så jag hoppas jag hittar något trevligt garn! 🥰

@Linta, ja något sånt i storlek kan nog stämma 👍
 
Ah, toppen! Tack för pepp hörni! 😁
Jag vill sticka en beige, mjuk filt till min lelle onge så jag hoppas jag hittar något trevligt garn! 🥰

@Linta, ja något sånt i storlek kan nog stämma 👍
Om du söker på babyfilt på nätet får du hur mycket svar som helst :D! Om du kan virka stolpar och luftmaskor så kan jag rekommendera att virka V-stitch. Det blir så mjukt och gott i bomullsgarn.

Varv 1: stolpe, luftmaska, stolpe i samma maska. Hoppa över en maska. Fortsätt varvet ut.
varv 2: stolpe, luftmaska, stolpe runt luftmaskan från varv 1. Hoppa över en maska. Fortsätt varvet ut.
Fortsätt med varv 2...
 
Om du söker på babyfilt på nätet får du hur mycket svar som helst :D! Om du kan virka stolpar och luftmaskor så kan jag rekommendera att virka V-stitch. Det blir så mjukt och gott i bomullsgarn.

Varv 1: stolpe, luftmaska, stolpe i samma maska. Hoppa över en maska. Fortsätt varvet ut.
varv 2: stolpe, luftmaska, stolpe runt luftmaskan från varv 1. Hoppa över en maska. Fortsätt varvet ut.
Fortsätt med varv 2...

Nej alltså, jag kan ingenting! 😅😂
Får återkomma när jag fått hem boken och förhoppningsvis fattar något av det du skriver om 🙈😁
 
Jag ska lära mig virka! Beställt hem en bok som kommer i nästa vecka, och ska besöka garnbutiken när den kommit. Är en filt en bra första grej att börja med?
Tänker mig storlek babyfilt 😁

Babyfilt är perfekt! Bara fram och tillbaka.

Om man vill kan man lära sig mormorsrutor och sätta ihop. Det gör att man också gör samma sak hela tiden men en ruta i taget. Det finns många tutorials på YT som är lätta att följa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 035
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 658
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 743
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 666
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp