Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde det sista med den här sjalen idag och gav sedan bort den till en vän som hjälpt mig en del senaste tiden. :)

551E58B6-580A-475C-82AC-D4A54F0FF6C4.jpeg
 
Jag måste berätta!! :D
Jag la upp en fråga i den lokala facebookgruppen för Santa Pola i Spanien där jag bor om att vi är ett gäng skandinaviska kvinnor som träffas, handarbetesträffar. Det gick viral, lokalt. Kvinnor här är så sugna på att träffa andra som också handarbetar! Folk av alla nationer svarade, många. Vi har inte löst var det funkar att träffas så många ännu, men jag ska lägga upp bilder när det blir av sen. Vad kul! Nu säger jag kvinnor eftersom det är de som svarat, men män är självklart lika välkomna. Det var bara så det blev i svarskommentarerna.
 
Suck. Det går så otroligt långsamt.. Ett varv i timmen ungefär..
16474252812736221934186734227314.jpg


Ska vara tolv varv i två färger. Sen måste jag bestämma om tröjan ska vara brun eller grön. Tror jag har tillräckligt med garn av både och. Ska vara katter på oket sen med, när jag nu kommer dit.
 
Jag försöker mig på Skagen tee av Witre Design, mönstret ger mig snudd på hjärnblödning, har repat så många gånger. Dock verkar jag inte vara ensam om det när jag läser på Ravelry... Men men tycker den är så fin så kämpar på :D
 
Jag har lagt upp och stickat på min tröja i snart en dm i fel storlek O_o strl 6 istället för 3. Borde väl kunnat minska det lite i sidorna, så den får lite midja liksom? Enligt mönstret ska tröjan vara boxy men jag borde väl kunna ta in den lite i midjan utan att det blir konstigt? Eller ska jag göra den oversized?
 
Jag har lagt upp och stickat på min tröja i snart en dm i fel storlek O_o strl 6 istället för 3. Borde väl kunnat minska det lite i sidorna, så den får lite midja liksom? Enligt mönstret ska tröjan vara boxy men jag borde väl kunna ta in den lite i midjan utan att det blir konstigt? Eller ska jag göra den oversized?
Jag skulle repat upp och stickat om i rätt storlek. Av min erfarenhet blir man mer nöjd i slutändan då.
 
Jag skulle också ha repat upp. När någonting sånt där händer mig tänker jag alltid på vad min mamma brukade säga: Det syns aldrig hur lång tid någonting har tagit, det syns bara hur det ser ut.
 
Jag skulle också ha repat upp. När någonting sånt där händer mig tänker jag alltid på vad min mamma brukade säga: Det syns aldrig hur lång tid någonting har tagit, det syns bara hur det ser ut.
Som sagt, inte ett alternativ. Jag kommer inte börja om, då får den hellre bli oversize. Det skiljer 6 cm på storlekarna så det är inte jättemycket.
 
Hittade min provlapp. Nu vet jag varför jag trodde jag räknat fel :bag:
Tur att jag inte repade upp, det var rätt i alla fall. Men jag är lite tveksam till formen ändå, gillar jag verkligen boxy tröjor?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 120
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 690
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 752
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 668
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp