Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 85097
Är äntligen nyopererad och utskriven. Äter morfin och mår inte som en männska.
Men! Upptäckte att jag iaf stickade färdigt en tröja innan jag blev inlagd.

Finns mycket (av ontska) att säga om mönstret och vi viss mån även garnet. Återkommer om detta vid sinnens fulla bruk, samt efter att ha monterat (bara en sån sak!) en identisk till i alternerande färg och storlek. Det var längesen jag var så arg på något... :p Men slutresultatet blev inte så jävla illa, tydligen.
278C50E7-AC19-4627-8250-69BE5FCC019A.jpeg


Stickmojo fortsatt jävligt låg. Kanske relaterat till utredning av kronisk sjukdom och medföljande behandling, kanske relaterat till krig, pandemi och inflation... Faen vet.

Har iaf tagit restgarn från operationströjan och skrämt ihop matchande knästrumpor. Kitchener stichade ihop tårna, äntligen kom jag mig för att lära mig det! Sjukt smidigt, enkel teknik, men inte alls så jävla lätt att få snyggt och jämnt som en kunde tro...
 
64351994-F440-4FFF-9B6C-0CE916C0AE34.jpeg

Tant Spiggson ska väl ha lika stor cred för stickningen det senaste halvåret. Storsnoken har ömsom hjälpt, ömsom stjälpt med främst tröja och sockor från upplägg till montering.
Står det "för sällskap" i misses köpekontraktet så är det väl såhär det blir? Högst armlängds avstånd 'til we die! 😻
 
Jag kommer inte framåt! Det händer ju ingenting.. nästa projekt ska vara i bulky garn så det går lite fortare. Nu stickar jag på 3 eller 3,5, tunt jäkla garn. Mjukt och fint men tunt. Har ca 5 cm kvar. Blir ju inte bättre av att jag är en långsam stickare.
 
63B82871-F249-4BB6-8C1A-F94B34E81BB3.jpeg

De små tossorna till framtassarna följde ofta med till jobbet och landade vid ån i solen på hemvägen med en fika och uppkavlade kläder.
Minns att just den här dagen hade jag inte särskilt ont och hann plöja flera avsnitt av Bögministeriet i solen, samtidigt som mönstret efter mina egna mått fastnat helt i huvudet. En MYCKET vilsam eftermiddag med stickning.
 
Jag vill virka snygga tröjor men hittar väldigt få mönster som tilltalar mig. Kollar mest på Drops design och de jag hittat som är fina har jag testat att göra redan.
Var hittar ni snygga mönster till virkade tröjor? Skulle bli jätteglad för lite tips.
 
Visa bifogad fil 71966
Oh, BTW...
Om en har en del sånt här i sin stash - och inte virkar - vad gör en då?
Gillar känslan på det, men det verkar lite oortodoxt att inte virka sjalar med sin bomull. :confused:
74137916-0316-48F8-953F-1F96D65AE337.jpeg

Tvättlappar. Det är vad det blev. Lite froggat med pga röven att sticka i bomull = se på TV för att lindra lidandet = blir lite fel = blir lite... arg.

Nästa gång jag hatar mig själv ska jag lägga upp för en skrubbvante. I mosstickning. Med dubbel tråd. På stickor 2. 😑
 
EE538AFE-D582-4713-8695-642EAFC95D62.jpeg

Wierd shit som lades upp på chans, och tyvärr slutfördes pga var "tvungen" att sticka på jobbet. Lite väl optimistiskt liten sticka, men roligt garn. Skulle blivit en mysse, men blev en färgglad tummetott...
Funderar på att repa upp en mudd, sy ihop och använda som fodral/påse. Eller repa upp hela möget för att ta vara på kunstgarnet pga discontinued.
 
A18E083F-9A04-4523-B4AB-2E5AFB6DD794.jpeg

Oavsett stickmojo verkar jag ändå ha stickat en del i vår. Många mindre avancerade objekt som hållit händerna sysselsatta, även om det känns tungt och oävet att inte ha huvet med sig nog att sticka nya stora tröjor, härlig flerfärgsstickning eller lära sig nya tekniker och våga prova på de tokroliga sakerna som favoritats på Ravelry.

Men alla sätt att inte bli mörk i tanken i svåra tider är fan bra. I det lilla bor det stora. :up: Och i alla mina projekt bor två engelska katter - supportive act of kindness eller bara samma djur som också sitter mitt i Dagens Nyheter varje helg. 🤷🏼‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 335
Senast: Farao
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 181
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 722
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 756
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp