Bukefalos 28 år!

Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den ser jättefin ut! Älskar den gröna färgen 😍
Tack! Den är väldigt varm i färgen och det gillar jag med. Ångrar dock att jag inte tog bort i mönstret vid mudden nedtill men det får va som det är.

Såhär kommer den se ut den är ifrån boken vildmarkströjor.
 

Bifogade filer

  • 8522CE0A-25F3-4C57-8ABA-17DFD4D5716F.jpeg
    8522CE0A-25F3-4C57-8ABA-17DFD4D5716F.jpeg
    384,1 KB · Visningar: 73
Ja. Låg och planerade att göra den i vinrött. Men vet hur lång tid det tog att sticka förra tröjan i storlek 3-4.

Typ 10 år (men då gjorde jag iofs typ de första 10 cm. La av i 9,5 år och tog upp den igen...)

Gav mig och köpte mönster och beställde garn. Men garnet har inte kommit!!!!


:arghh:
 
Visa bifogad fil 96372
Typ 8 cm kvar innan det är dags för ärmar!
Vad fint det ser ut! Nu längtar jag lite efter garnet till min afmaeli så jag kan göra klart den och börja på nästa! Har ju garnet liggande, men jag har lovat maken en liten stickpaus för jag va tydligen inte så rolig att ungås med som stickoman👀😅🤣
(Sen att det kommer garn till ännu en tröja fast till honom tänker jag inte tala om😬)
 
Alltid velat sticka tröjor men lägger arbetena åt sidan efter ca 10 cm "för att det inte känns som om man kommer någon vart". Tredje försöket nu med tjockare garn och stickor samt ett nybörjarvänligt mönster.
20220729_183602.jpg


Garnet är mörkt skogsgrönt men var svårt att få rätt färg på bild. Ignorera mina improviserade stickmarkörer då de som fanns hemma var för små för stickorna.
 
Alltid velat sticka tröjor men lägger arbetena åt sidan efter ca 10 cm "för att det inte känns som om man kommer någon vart". Tredje försöket nu med tjockare garn och stickor samt ett nybörjarvänligt mönster.
Visa bifogad fil 96440

Garnet är mörkt skogsgrönt men var svårt att få rätt färg på bild. Ignorera mina improviserade stickmarkörer då de som fanns hemma var för små för stickorna.
Heja heja
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 982
Senast: Farao
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 446
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 795
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 782
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp