Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väst klar, tvättad, förolyckad 🙃 den borde verkligen inte ha filtat och krympt och dragit sig som den gjorde, så nu litar jag fan inte på min maskin fler gånger. Har pajat en tröja innan men då hade jag helt fel tvättmedel, den här gången borde allt ha gått bra 😏 Garnet räcker till en till men fan vet om jag pallar...

4397872A-D51F-4CBD-A8FA-CC968ED922E7.png

Wow vilken passform 😂
 
Senast ändrad:
Kan ha slunkit ner i min varukorg också :angel: 18 m/10 cm är ju rena motorvägen :D 🏎💨
Eller hur! Jag tror Afmaeli har samma (kollade precis) och den har jag stickat på 4,5 så jag funderar på om man inte kan köra 4,5? Det har tagit mej 1v att göra bål/ärmar och då har jag absolut inte stickat oavbrutet pga 2människor under 120cm:laugh:
 
Väst klar, tvättad, förolyckad 🙃 den borde verkligen inte ha filtat och krympt och dragit sig som den gjorde, så nu litar jag fan inte på min maskin fler gånger. Har pajat en tröja innan men då hade jag helt fel tvättmedel, den här gången borde allt ha gått bra 😏 Garnet räcker till en till men fan vet om jag pallar...

Visa bifogad fil 94593
Wow vilken passform 😂
Men alltså, det blev ju fantastiskt:laugh:
Så sjukt trökigt när man lagt ner jobb på nåt bara..
 
Eller hur! Jag tror Afmaeli har samma (kollade precis) och den har jag stickat på 4,5 så jag funderar på om man inte kan köra 4,5? Det har tagit mej 1v att göra bål/ärmar och då har jag absolut inte stickat oavbrutet pga 2människor under 120cm:laugh:
Om det är samma garn och samma masktäthet så vill jag nog hävda att du SKA ta 4,5 :D Hur hårt man stickar är så himla individuellt även bland dom som gör mönster så det är mest en utgångspunkt när man börjar med provlappar!
Men alltså, det blev ju fantastiskt:laugh:
Så sjukt trökigt när man lagt ner jobb på nåt bara..
Haha åh den är så tät och filtad 🙈 funderar på om den ska få bli en prydnadskudde eller typ ett grytunderlägg och matchande grytlappar 🥴
 
Om det är samma garn och samma masktäthet så vill jag nog hävda att du SKA ta 4,5 :D Hur hårt man stickar är så himla individuellt även bland dom som gör mönster så det är mest en utgångspunkt när man börjar med provlappar!

Haha åh den är så tät och filtad 🙈 funderar på om den ska få bli en prydnadskudde eller typ ett grytunderlägg och matchande grytlappar 🥴
Ja det är Lettlopi garn till båda och samma maskantal/10 cm jag stickar nog ganska fast, men absolut inte ”knakhårt” utan det löper lätt på stickorna.

Härligt när man får lite piffiga sittunderlag😁
 
Om det är samma garn och samma masktäthet så vill jag nog hävda att du SKA ta 4,5 :D Hur hårt man stickar är så himla individuellt även bland dom som gör mönster så det är mest en utgångspunkt när man börjar med provlappar!

Haha åh den är så tät och filtad 🙈 funderar på om den ska få bli en prydnadskudde eller typ ett grytunderlägg och matchande grytlappar 🥴
Sy vantar av den?
 
Jag har inte virkat på länge, för mina fingrar och händer funkar så dåligt ibland. (Ffa under vinterhalvåret) Men nu har jag börjat på en vågig halsduk. Jag tyckte den såg lite rolig ut, så jag var tvungen att testa. Förhoppningsvis blir resultatet bra, så jag kan göra flera i andra färgkombinationer. Det var roligt att försöka tänka ut vilken färg jag ville ha var. 😊
IMG_20220711_144833314_HDR.jpg
 
Jag har inte virkat på länge, för mina fingrar och händer funkar så dåligt ibland. (Ffa under vinterhalvåret) Men nu har jag börjat på en vågig halsduk. Jag tyckte den såg lite rolig ut, så jag var tvungen att testa. Förhoppningsvis blir resultatet bra, så jag kan göra flera i andra färgkombinationer. Det var roligt att försöka tänka ut vilken färg jag ville ha var. 😊
Visa bifogad fil 95004
Vilket underbart mönster! Kan du tala om var jag kan hitta det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 301
Senast: Farao
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 180
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 711
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 755
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp