Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
FB_IMG_1655896030925.jpg
 
Första inlägget i tråden, har inte hållit i ett par stickor på 4år och då stickade jag en mössa ifrån ”klompelompe” boken. Supersöt mönstrad sak i merinoull (tydligen tyckte vovven det också eftersom hon ”åt upp” den😂)
Men nu har jag äntligen börjat få ordning på min egentid (barnen har blivit lite äldre) så nu ska jag sticka en islandströja:D Garn och stickor är beställt så nu finns liksom ingen återvändo. En Afmeali ska det förhoppningsvis bli utav mitt försök.
Håll tummarna för att jag inte har slängt mängder med pengar och ullgarn i sjön:up:
 
Första inlägget i tråden, har inte hållit i ett par stickor på 4år och då stickade jag en mössa ifrån ”klompelompe” boken. Supersöt mönstrad sak i merinoull (tydligen tyckte vovven det också eftersom hon ”åt upp” den😂)
Men nu har jag äntligen börjat få ordning på min egentid (barnen har blivit lite äldre) så nu ska jag sticka en islandströja:D Garn och stickor är beställt så nu finns liksom ingen återvändo. En Afmeali ska det förhoppningsvis bli utav mitt försök.
Håll tummarna för att jag inte har slängt mängder med pengar och ullgarn i sjön:up:
Åh vad roligt, det är beroendeframkallande
Tips från en annan nybörjare.
Håll koll på de första tre raderna för det är lätt att dom snor sig.

Och sticka ärmarna först med magicloop så skönt att sticka båda på en gång.
 
Åh vad roligt, det är beroendeframkallande
Tips från en annan nybörjare.
Håll koll på de första tre raderna för det är lätt att dom snor sig.

Och sticka ärmarna först med magicloop så skönt att sticka båda på en gång.
Ja det är det lättaste med rundsticka, att man vrider det till oigenkännlighet😂
Magicloop får det absolut bli, finns inget tråkigare än att sticka långa enfärgade strutar :D
 
Igår kväll hämtade jag ut garnet till min islandströja och har gjort första delen i mönstret så nu är det otaliga mörka varv som ska stickas. Känns att det va ett tag sedan jag stickade😅
 

Bifogade filer

  • CA3D19C2-078D-46D4-A868-A86067C86A64.jpeg
    CA3D19C2-078D-46D4-A868-A86067C86A64.jpeg
    619,9 KB · Visningar: 36
Vem vet! Är det en islandströja det också?
Sticka på rundsticka har ju sina fördelar men också nackdelar, väldigt många maskor och väldigt lite ökning😅
Nä, en Paper dolls (fast jag ska ha katter högst upp istället). Stickar på rundsticka, samma färg runt runt runt. Tunt alpackagarn så kommer inte många millimeter per varv 😅 jag är dessutom en extremt långsamt stickare. Alltså, verkligen hopplöst långsam.
 
Jahopp, tröjan ihopstickad/monterad första 12varven på oket stickade (ej med på bilden) och nu har jag garntorsk eftersom några nystan va restade, min lösning på detta blev att beställa mönster och garn till en tröja till som kommer i slutet av veckan. Tills dess får jag roa mig med att måla huset:cautious:
A1D320AA-E3CB-462A-8072-ED0CD28D359C.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 029
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 654
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 741
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp