Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kört fast helt med virkningen. Tröjan ser fin och gosig ut, men den har bara en halv ärm. Jag har helt kommit av mig.. Får väl se om inspirationen kommer tillbaka!
 
När man måste repa upp 3,5 cm på pläden... :meh:

15510518272351251176575570817915.jpg
 
Jag har kört fast helt med virkningen. Tröjan ser fin och gosig ut, men den har bara en halv ärm. Jag har helt kommit av mig.. Får väl se om inspirationen kommer tillbaka!
Den senaste tröjan jag påbörjade har jag växt ur :P så borde repa upp och börja om... Jag är dålig på tröjor de tar så långtid att jag hinner ledsna...
 
Detta ar sista trojan till sondottern, hon gillade den verkligen:p Nu ska jag bara fasta tradar :nailbiting: och sy ihop en baby troja till sonsonen som ar pa vag. Den lille ska heta Bjorn ... sa jag hittade pa mitt egna monster till hans troja. :cautious: I gar kvall repade jag upp raglan hals kanten sex (6) ganger ... i dag SKA elandet bli klart.

Har ar nu bilden pa Camilla's troja. Hon var sa sot nar hon fick den ... Grodan gjorde stort intryck.:p

26200
 
Trojan jag gjorde till Lilla Björn, som ar beraknad att fodas April 3, blev lite konstig. Jag fick borja om med framstycket flera ganger da jag inte hade nagot monster pa nallen, bara en bild som jag forsokte passa in pa trojan, som jag hade monster pa.
Resultatet blev lite konstigt da jag stickade "fel" och plockade upp maskorna pa ett enklare satt, nagot jag gjort hela mitt liv, men som inte gick pa ett annat project jag tankte borja med (dar vissa rata monster maskor skulle stickas i bakre maskbagen, men da jag redan gjorde rata maskor i bakre bagen blev det inget monster) andrade jag och stickade mera "normalt".
Jag tankte inte pa att jag andrat sticksatt sista gangen jag repade upp framstycket och man kan tydligt se hur mycket smalare det blir nar jag stickar "riktigt".
Trojan far duga! Den ar storlek 0-3 manader sa den far fungera sa lange han kan ha den, men den var valdigt larorik att sticka.
26319
 
I väntan på att mitt att mitt beställda garn ska hitta fram till mig delar jag med mig av mitt senaste projekt, mössan Middnattsol. Den fick äran att bli mitt första projekt med trefärgsstickning. Hela 21 rader av mönstret skulle stickas med tre färger vilket var så gott som nytt för mig. Men det gick bra, jag trodde det skulla vara svårare än vad det verkligen var :up: Blev dock tvungen att använda 3,5 mm stickor istället för 3 mm för att få tillräcklig omkrets på mössan, jag stickar rätt så fast :o


Bild från min instagram, därför är den så stylad :p
26362
 
26418


Råkade få hem lite garn 🙈 men minns inte ens sist jag köpte garn, så det får vara godkänt. Frågan är vad jag ska göra av regnbågsgarnet bara? Funderar på att försöka modda en ranunculus till barnstorlek. Är förhoppningsvis snabbstickad eftersom att jag misstänker att dom inte lär använda en ev tröja speciellt mycket. Eller borde jag satsa på något annat?
 
Skulle jobbat 11-21 idag, men det blev ändrat till att jag slutar först 10 imorn...så just nu suger det att inte ha med sig nåt handarbete idag...
 
Vad gör ni med allt garn när/om det blir massa över? Har typ en låda full med små nystan och har ingen aning om vad jag ska hitta på

26472
Det är mest sådana här små överblivna nystan :) Så inga jättemängder ändå men för mycket för att jag ska vilja slänga det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 848
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 604
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 722
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 653
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp