Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör ni med allt garn när/om det blir massa över? Har typ en låda full med små nystan och har ingen aning om vad jag ska hitta på

Visa bifogad fil 26472
Det är mest sådana här små överblivna nystan :) Så inga jättemängder ändå men för mycket för att jag ska vilja slänga det.
Får en malattack och kastar :arghh: Men innan det stickade jag en ruta i mitt restgarnsprojekt(~6 gram/ruta, the coziest memory på Ravelry) och la undan resterande för det kunde vara bra att ha sen. Men den där jäkla malen hann före ”sen” och i ärlighetens namn var det mest skönt att bli av med det... nu sparar jag inget under 20 gram om det är handfärgat och typ ett halvt nystan av ”vanligt” garn. Kommer aldrig sitta och väva in 15 ändar i ett projekt från sparade småsnuttar så jag KonMariar bort det direkt :p
 
Vad gör ni med allt garn när/om det blir massa över? Har typ en låda full med små nystan och har ingen aning om vad jag ska hitta på

Visa bifogad fil 26472
Det är mest sådana här små överblivna nystan :) Så inga jättemängder ändå men för mycket för att jag ska vilja slänga det.
Om man inte vill använda det själv kan man skänka det till en förskola eller fritids i närheten. De brukar gilla pysselmaterial och nästan inga bitar är försmå :).
 
Har äntligen kommit igång med att sticka igen! Mellan typ 15 och 35 stickade jag jämt, sen la jag av. Men nu fick jag ett ryck och gjorde dessa vantar och har flera ideer på tur.
Jag följer aldrig mönster utan hittar på mina egna, för mig är det en del av nöjet.
1A7D5BD4-1068-4EA6-8EB6-B508093AE3E9.jpeg
 
Jag skall sticka sockar på strumpstickor och det står i mönstret lägg upp 66 maskor och sammanfoga till en ring. Sticka sedan resår.

Vad menas med sammanfoga till en ring? Jag har stickat sockar enligt järbos klassiska raggi-mönster tidigare och det blir ju en ring när man börjar sticka? Men de kallar det inte sammanfoga till en ring så jag blev osäker om det menades något annat med det hela. Och varvmarkör, behöver man det? Man ser ju på garnänden var man är? (det står att man ska upprepa fram till varvmarkör, i x antal varv.)
 
Jag skall sticka sockar på strumpstickor och det står i mönstret lägg upp 66 maskor och sammanfoga till en ring. Sticka sedan resår.

Vad menas med sammanfoga till en ring? Jag har stickat sockar enligt järbos klassiska raggi-mönster tidigare och det blir ju en ring när man börjar sticka? Men de kallar det inte sammanfoga till en ring så jag blev osäker om det menades något annat med det hela. Och varvmarkör, behöver man det? Man ser ju på garnänden var man är? (det står att man ska upprepa fram till varvmarkör, i x antal varv.)
Det är det som de menar.
Förtydligande bara att man inte börjar stickandet med vanligt fram och tillbaka, typ.
Jag har aldrig haft några varvmarkörer så om du känner att du har koll utan så borde det väl inte behövas?
 
När särbon lite random ser ett fint garn och bestämmer sig för att bevisa för sig själv(och mig fast jag har sagt hela tiden att han kan lära sig utan problem) att han kan sticka sockor, och efter lite korta instruktioner har producerat en provlapp som är snyggare än mina :cautious:
Jag visade uppläggning, räta, och aviga i tur och ordning, han gjorde en första lapp, råkade göra ett omslag/hål på ett ställe i en i övrigt fin lapp, skrynklade på näsan och repade upp. Nästa gång jag tittade dit hade han lagt upp igen på egen hand och producerat tre cm finfin slätstickning. Ävla karlskrälle :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 850
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 604
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 722
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 653
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp