Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
33F5BE3E-552D-4D97-9238-5984BCBAA3EC.jpeg

Tuggar på med Minaret crop. Det är kanske en 7-8 cm kvar på kroppen och knappt några ärmar så det bör gå fort nu. Ska bli jättespännande att blocka den, tror den kommer öppna upp ordentligt :)
 
Jag har stickat mitt första plagg, alltså inte halsduk eller sjal ;) Det är två slätstickade rektanglar i merceriserat bomullsgarn bara, mycket enkelt men jag tycker att den blev söt - och har på mig den för första gången idag :)

 
Hur mycket garn har gått åt till oslotröjan? Ska beställa hem lite garn själv snart, vill ogärna beställa för mycket för att hålla eventuellt överskott till ett minimum :angel:

Blir nog totalt lite mindre än 7 st av den här! Men jag stickar mina tröjor längre i både ärmar och kropp än vad som anges. :) och lika många meter i mohair.
 

Bifogade filer

  • 37388E36-16CB-4EFD-A165-ECD6B6EA830B.jpeg
    37388E36-16CB-4EFD-A165-ECD6B6EA830B.jpeg
    199,2 KB · Visningar: 16
Den var lättare att sticka än jag trodde! Men då varannat varv stickas från avigsidan tar det lääääänge O_o
Av den anledningen jag bara kör rundsticka eller resår/moss-varianter och liknande mönster. :)
Några få aviga åt gången är mycket lättare och bekvämare för fingrarna. Samt ger inte problem med olika stickfasthet på olika varv (jag kan verkligen inte göra aviga varv som blir likvärdiga de räta ens om jag anstränger mig och är långsam)
 
Av den anledningen jag bara kör rundsticka eller resår/moss-varianter och liknande mönster. :)
Några få aviga åt gången är mycket lättare och bekvämare för fingrarna. Samt ger inte problem med olika stickfasthet på olika varv (jag kan verkligen inte göra aviga varv som blir likvärdiga de räta ens om jag anstränger mig och är långsam)


Nästa projekt kommer definitivt stickas på rundsticka :laugh: Koftan blev en bra övning i jämn stickfasthet för mig, de räta och aviga varven är så gott som likadana nu, något jag absolut hade svårt för i början :angel:
 
Jag ska nog virka en duk till husbilen. Om inte annat har jag något att att göra när maken sover :cautious:

Hittat inget bra mönster bara. Har fint pärlgarn i olika färger jag tänkte använda.
 
Jag är i en sticksvacka. Ingenting känns riktigt kul och inget blir riktigt bra men jag vill sticka! Så frustrerande. Måste hitta på något att sticka åt mig, har endast en kofta åt dottern och vantar åt maken på stickorna. Kanske är det som gör det?
 
Jag vill lära mig att virka!
Vad börjar jag enklast med? Och vart köper jag prisvärt garn? Har börjat spana in Youtube och funderar på att beställa hem en bok kanske..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 984
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 641
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 738
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp