MinIan

Trådstartare
Alltså, jag blir tokig!
jag har scannat datan, men det förtsätter komma upp massa jävla popupp, och sånna här små varningsskyltar "du har virus på datan, gå in på denna hemsida för att ladda hem ett program"

som detta, what??
23148457.jpg

och efter den rutan kommer det gensat upp en ny ruta och då är man påväg in till en sida som jag fort klickar ner!
och det kommer helatiden!

kommer andra rutor som säger.. virussök datan gratis, på denna sida..
vad ska jag göra?

Sv: Virus?

spybot? är det en hemsida?

och nej, alla pop ups ska vara blockerade det är det som är konstigt.. jag scannade datan 2 gånger igår, först hittade den 3 virus, och 2a gången hittade den riskware (stavning) objekt.. det kommer helatiden konstiga saker och antiviruset verkar inte varna för dom längre :confused:

spybot search and destroy, eller så börjar du använa mozilla så slipper du sådanadära jobbiga BHO. dvs drowser helper addons.

Samma skit som jag hade i början av veckan! Drygt som F**N! Jag har Panda Antivirus och när jag fixade den senste versionen så tog det en eftermiddag sen hade det rensat ut skiten och nu är det borta. Tackar jag för! Det var ingen rolig upplevelse...

mm, jag ringde till en kille imorse som jag känner. han visste precis vad vi hade fått i datan.. så han skulle skicka över nått som tar bort det där skiten. så jag får hoppas att det lyckas.
för vårat antivirus från telia hittar bara, men kan inte ta bort.

troligen ad aware från www.lavasoft.com eller spybot search and destroy, ;)

by the way, om du har det, så kanske du ska använda det också? internet explorer är källan till allt ont och många systemkrascher :o *sagt med glimten i ögat*

jo, jag brukar anväda både fiefox och explorer.. explorer om jag ska kolla videos mm, för man måste bara ladd hem en massa skit om man ska se det på firefox =/

Liknande trådar

Bukefalos Om jag går in på Buke på min mobil, får jag genast, istället, upp ett meddelande om att jag fått ett virus i mobilen och måste ladda ner...
Svar
10
· Visningar
1 248
Senast: Korven
·
IT & mobiler :o Lyckades komma in på en fb-länk utan att det var meningen, ingen konstig egentligen, typ en sån där 'söta katter'-filmlänk som jag...
Svar
6
· Visningar
1 960
IT & mobiler Vet inte vad som har hänt, jag klickar aldrig på länkar som jag inte känner till, så om vi har fått in nått virus i datorn så förstår...
Svar
9
· Visningar
2 299
Senast: Gladnir
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 838
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka