Virushjälp!

T

Tasja

Min dator har virus i sig. Kör jag en test via Housecall får jag över 300 infekterade filer. Men dom jäklarna som heter C:\_RESTORE/TEMP/A029681.CRY går varken att deleta, clean eller något! Vad är det för filer och vad sjutton ska jag göra?

Ibland när jag startar upp och ibland mitt i när datorn är på lägger tangetbordet av att fungera. Då får man starta om ett par gånger så hittar det kontakten igen. Antar det beror på virus. Virusen som finns är en jäkla blandning med de heter:

Pe_Dupator.1503
Pe_Funlove.4099
Trojan något
Worm E
Worm Y
Worm Z
Worm K
Worm AD
Worm A
Worm I
Worm D
Worm P
Pe_Spaces.1445

När jag försöker fixa enligt Housecall så finns inte filerna där dom ska finnas så jag kan inte isolera dom och få bort dom.

Jag har Norton Antivirus, Trend Micro Damage Cleanup Services och uppgraderat allt från Microsoft.

Den har varit inne på lagningen och dom la även in ett till virusprogam jag inte minns namnet på men datorn är lika kass för det (fast då startade den inte upp rätt och då gick det ibland inte att surfa på den, det funkar numera i alla fall)
 
Jag antar att du har fått virusen Spaces och Funlove. Som båda är skitläskiga virus, som du gör bäst att ta bort innan dom gör större skada :crazy: Du har också fått W95/Dupator.1503, dock vet jag inte vad detta viruset gör. Prova installera F-secures Demo-version den brukar lyckas rensa bort de flesta av virusen.
 
Hej, jag är ingen virusexpert.. men behöver inte vara det heller för jag har Mac i stället för PC. På macen finns så gott som inga virus - finns de är de harmlösa.

I dagsläget kör jag dessutom Phanter (MacOS X) och här finns det inga virus alls. Macen är dessutom mer användarvänlig. Så mitt tips till dej är att köpa en mac när du ska byta ut din gamla dator... Nog med reklam... men som sagt var... du behöver inte oroa dej för virus!
 
Hmm, gå in på denna sida.
sida
Där står det mycket om virusar och deras demolerande framfart. Du kan även ladda hem demo från dem och få instruktioner om hur du får bort virus.

På Housecall som du använt så kan du få info om viruset och hur du får bort dem genom att i rutan där alla virusar är uppradade, dubbelklicka direkt på virusets namn. Då får du upp info om just det viruset.


Här kan du oxå gå in och kolla. sida Där finns det borttagningsverktyg för alla virusar............ Du hade ju några stycken.
 
Jag har varit in på den sidan men när jag klickar som det står där så finns inte mina virus där dom ska finnas och jag kan därför inte ta bort dom. Men jag ska prova dom andra två sidorna och se om det hjälper.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vill varna er alla för ett virus som sprids via msn just nu,det heter w32.Trats!Info.Kommer som en fil,kommer ej ihåg vad det stod...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Solsidan
·
E
IT & mobiler Vår dator tar flera minuter på sig att starta upp, den är trots allt ny -06 och inte av det allra långsammaste slaget i övrigt. När vi...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: åke
·
E
IT & mobiler Okej, nu ska jag försöka förklara så att ni förstår, jag är inte så bra på datorer men jag ska försöka! Något är väldigt fel i alla...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Elftor
·
O
IT & mobiler Någon med erfarenhet av denna trojan. Poppar med jämna mellanrum upp rutor om att Norton har hittat viruset downloader.trojan på min...
Svar
14
· Visningar
1 370
Senast: SessCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp