Visa häst för kund imorn!

Hej! Jag tycker att första gången en spekulant kommer för att titta har du hästen på gången/i boxen, eller vart du nu brukar ha den när du sadlar och tränsar osv. Du har alla grejer framme såsom sadel, träns, borstar osv. Borsta hästen lite fint innan spekulanterna kommer och fråga sedan om dom vill borsta. Låt dem sedan sadla och tränsa.
Börja du med att rida hästen. Skritta inte fram alltför länge, 10min är lagom. Rid sedan lite markarbete och hoppa sedan ett hinder som känns lagom i höjd. Låt sedan spekulanterna prova. När dom har "dressyrat" och hoppat hindret ngr. gånger (du bestämmer hur många) kan du ju lägga dit ex ett par koner eller en vattenmatta så kan spekulanterna se hur hästen är på ett "titt-hinder".
Vill dom komma och rida igen så låt dom hämta in hästen från hagen osv den 2:a gången.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 468
Hästvård Hej. Tänkte höra om någon sett liknande värden hos sin häst? Inte min häst men min uppfödning och ägaren och veterinären står...
Svar
0
· Visningar
1 084
Senast: Minna_A
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 798
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Sytråden del 4
  • Mobilhållare till bilen

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp