Visa hovis uppskattning?

Eftersom att min sambo även är min hovslagare så får han en extra god mat serverad när han har fixat hästarnas hovar. Dessutom så står han på gummimatta när han gör det.
Sedan så kan man ju alltid slänga in en massage efter att han jobbat så hårt :D.
Barnen brukar förse pappa med kaka och kaffe under skoningen/emellan skoningarna så han slipper gå hungrig:banana:
 
Min hovslagare bor bara några km ifrån mig så det blir lite konstigt att bjuda på fika eftersom han 9 gånger av 10 åker direkt hem sen men jag har trots det erbjudit honom men han har tackat nej. Däremot uppskattar han en kanna iskall saft när det är varmt och han talar sig varm om hur bra det är att få komma in i ett varmt stall och sko när det är 20 minusgrader ute. Han menar att till mig är en av få han går med på att åka till när det är kallare än 10 minusgrader för han vet att jag ser till att stallet är uppvärmt när han kommer så att det iallafall är några plusgrader inne. Att hästarna alltid är inne, mätta, rena och torra och att man ser till att inga flugor finns i stallet och att hästarna är snälla och lätthanterliga är ytterligare saker som han uppskattar och som är självklart för mig. Dessutom talar jag om för honom hur mycket jag uppskattar honom som hovslagare och vi kan alltid diskutera allting och det är väldigt skönt. Att jag alltid får beröm vart jag än kommer med hästarna för att de är så fina och välskodda är alltid roligt och det berättar jag givetvis för honom :)
 
Eftersom att min sambo även är min hovslagare så får han en extra god mat serverad när han har fixat hästarnas hovar. Dessutom så står han på gummimatta när han gör det.
Sedan så kan man ju alltid slänga in en massage efter att han jobbat så hårt :D.
Barnen brukar förse pappa med kaka och kaffe under skoningen/emellan skoningarna så han slipper gå hungrig:banana:
Massage eller middag kanske skulle missuppfattas;) jäkla lyx dock att ha sambo som är hovslagare eller veterinär..
 
Jag brukar säga till min hovslagare att jag är tacksam för hans hjälp och hans engagemang. Efter att ha haft ett struligt år med hästen och han hade varit med och stöttat hela vägen så ville jag visa min uppskattning men det kändes lite fjantigt med en blomma. Fika får han ändå mellan varven när han kommer o skor.
Jag satte in "Dagens ros" i den lokala tidningen och tackade för all hjälp, och det uppskattades mer än vad jag kunde ana. Det var sån timing att den kom i tidningen samma dag som han var o skodde hos mig så att jag visade honom den. Han blev jätteglad och rörd och jag fick en stor kram. Flera gånger efteråt berättade han att andra kunder kommenterade att de hade sett den och att någon hade sagt "att jag inte tänkt på det själv". Det var en "liten" sak som uppskattades otroligt mycket.
 
Sitter och väntar på hovslagaren och tanken har även slagit mig förr, jag skulle gärna ge honom något för att visa att jag uppskattar att han åker ut hit och är så jäkla duktig, hanterar hästarna på bästa sätt och är en trevlig prick i största allmänhet. Vad skulle jag kunna ge honom, eller hur gör ni? Det kanske bara blir konstigt?


Jag brukar köa lite småsaker och lämna vid boxen när hon kommer=)
Sist fick hon sadeltvål oh svamp=)
 
Jag skor på klinik, tar alltid med mig fika till veterinärerna och hovis. Är där ca var 6:e vecka och skor samt gör UL då hästen har ett skadat gaffelband. Det är mycket uppskattat av all personal, jag gör det med glädje då dom gör ett superbra jobb & jag vill att dom ska veta att jag uppskattar det.
 
Min nuvarande hovslagare är stallets "allt-i-allo" så han uppskattar när jag (som är inackorderad) fixar smågrejer i stallet så att hans lista blir kortare :D
Det är ju liksom inte så himla svårt att dra i en spik eller skruv och byta lysrör och sånt smått ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 661
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 046
Senast: tuaphua
·
Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
838
Senast: Javan
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp