Bukefalos 28 år!

Visdomstand!? Ni med erfarenhet...

Haru

Trådstartare
Bör jag gå till tandläkaren om det ser ut såhär? Var så nu när jag vaknade i morse.

Blev det så eftersom att jag försökte borsta där igårkväll!? Gluggen kliar litegrann och smärtar såklart om jag äter där och Jag har en svullen körtel under käkbenet precis under tanden som ömmar.

Nu vet jag inte om jag vågar äta...

Klicka här så ser ni bilder.
Bilderna är tagna i en sekvens på 2 kvällar varav 4 och 5 är i morse.
 
Ser ut att ha blivit en infektion/inflammation där som kapslat in tanden, så ja till tandläkare/läkare bör du gå och visa upp hur det ser ut.
 
Jag är imponerad över hur bra bilder du tagit!
Och, ja, håller med om att du bör gå till tandläkare.
 
jag hade liknande vid en av mina visdomständer, tandläkaren behöve spola rent och sen sköljde jag med bakteriedödande, tror det var dental jodopax. Du kan ju alltid börja med att skölja så minskar risken för att det blir värre. Jag kunde till slut inte öppna munnen ordentligt.
 
Bör jag gå till tandläkaren om det ser ut såhär? Var så nu när jag vaknade i morse.

Blev det så eftersom att jag försökte borsta där igårkväll!? Gluggen kliar litegrann och smärtar såklart om jag äter där och Jag har en svullen körtel under käkbenet precis under tanden som ömmar.

Nu vet jag inte om jag vågar äta...

Klicka här så ser ni bilder.
Bilderna är tagna i en sekvens på 2 kvällar varav 4 och 5 är i morse.

Gå till tandläkaren asap! Jag fick inflammation under visdomstanden och det gjorde till slut så ont så att jag nästan ville dö.
 
Jag är imponerad över hur bra bilder du tagit!
Och, ja, håller med om att du bör gå till tandläkare.
Tack så mycket! De är tagna med hjälp av badrumsspegeln och min iphone 5c. :up:

Dessvärre så gick jag faktiskt aldrig till tandläkaren för senare under dagen så hade den där skrämmande röda "köttklumpen" försvunnit och nu har jag ingen smärta där längre och körteln känns mer neutral men kan fortfarande känna den. Så låter det ligga lite på is så länge och ska försöka ta hand om det så bra jag kan under tiden (tack för tips om vård). Om det förvärras igen så kommer jag säkerligen ta mig dit då jag inte vill få något som kunde förhindrats. Tack alla för era svar, det hjälper att höra från dem som har erfarenhet av just detta. :bow:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Nu är det såhär att jag har ett litet problem. Som gör mig fullständigt galen. Jag har just nu en förkylning som pågått i några...
Svar
13
· Visningar
33 456
Senast: Gotthard
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 585
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp