Visste du att...?

Det är ett släktrecept och Göran Roberts heter han som har koll på receptet idag. Antar att det ska fortsätta att gå ner i släkten med kunskapen, men kan ju vara bra att säkerställa att informationen kommer vidare. De har väl något testamente kanske, who knows :D

Ser framför mig hur de har en tjusig träkista med ett hemligt pergament i. På dödsbädden räcker nuvarande innehavare över en vackert utsmyckad guldnyckel till en värdig arvtagare. Givetvis har det varit en prövning innan för att kontrollera om arvtagaren är värdig.
 
Jag älskar folk som kan "onödig", eller väldigt nödvändig, fakta. Så här tänkte jag mig en tråd där vi delar med oss om rolig fakta vi har koll på.

Källkritik från oss alla som läser kan vara bra om man inte bemödas ta fram underlag för sina påståenden. Men se det mer som en kul sak, tänker jag :D

Jag kan börja med:

... Visste du att receptet på Champis är hemligt och att det bara är en enda person som har koll på det?

Snuset General är det bara tre personer som vet receptet till, de tre vet inte vilka de andra är :D
 
Ser framför mig hur de har en tjusig träkista med ett hemligt pergament i. På dödsbädden räcker nuvarande innehavare över en vackert utsmyckad guldnyckel till en värdig arvtagare. Givetvis har det varit en prövning innan för att kontrollera om arvtagaren är värdig.
Ja lite som Askungens sko av glas:D
(blev inget bra att skriva glassko, jag läste det som glass-ko och blev förvirrad själv)
 
Lärde mig något helt vansinnigt när jag såg QI för ett tag sen.

I Pakistan är transsexuella/transpersoner inspektörer från skatteverket. De skickas för att skämma ut de som inte betalat/lämnat fel uppgifter. Fruktansvärt för alla parter!

Jag trodde det var påhittat men fick det bekräftat av en arbetskamrat som bott i grannlandet.
 
*Att världens kortaste krig utkämpades i slutet av 1800-talet? Det pågick i trekvart ungefär och stod mellan Brittiska trupper och zansibariska kuppmakare.
*Att det under 2:a världskriget sänktes en tysk ubåt av en lastbil? Ett lastfartyg med lastbilar torperderades, kaptenen gick upp till ytan för att se resultatet när den explosion slungade av en lastbil som landade på ubåten och sänkte den...

*1969 spelades en fotbollsmatch i England där 21 av 22 spelare blev utvisade..
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: hollypolly
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 974
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp