Visste du att...?

Vågar man ens fråga hur då? 🙈🙈
Ändrade lite haha. Ja man sitter på suggan för att efterlikna galten, man kan massera också, samt suggan ska ha kontakt med galten, noskontakt har suggan och galten ofta då när man seminerar, det är det som gör att hon "står". Vilket är en reflex som framkallas. Reflexen i sig ger sammandragningar i musklerna kring livmodern, vilket hjälper sperman på rätt väg.
 
Visste ni att ju högre upp man är - ju långsammare går tiden? (Dvs ditt huvud är yttttterst lite yngre än dina tår)

Visste ni att om ni skulle åka in i ett svart hål med huvudet före skulle ni slitas av på mitten pga ”the gravitational pull”?
 
Ändrade lite haha. Ja man sitter på suggan för att efterlikna galten, man kan massera också, samt suggan ska ha kontakt med galten, noskontakt har suggan och galten ofta då när man seminerar, det är det som gör att hon "står". Vilket är en reflex som framkallas. Reflexen i sig ger sammandragningar i musklerna kring livmodern, vilket hjälper sperman på rätt väg.
Men fyfan vad äckligt 😣
 
Lärde mig en gång att de där små sakerna på glasögon som lixom vilar mot näsan (och kan lossna om man har otur) kallas pedunkel/pedunklar. Men nu försöker jag verifiera min kunskap via Google och lyckas inte tyvärr... :cautious:
 
Enligt innehållsförteckningen så är det ingen skillnad.
Fast nä, även om de är lika så är det skillnad. På center kommer aromer (bl.a. vanillin) före emulgeringsmedel (SOJALECITIN) i ingredienslistan och på plopp tvärt om. :D
Om man kollar näringsvärdena så ser man också skillnad.
Plopp består av 22% fett 49% socker 0,42% salt
Center består av 23% fett 48% socker 0,44% salt

Mvh centerälskare som klarar blindtest
 
Enligt innehållsförteckningen så är det ingen skillnad.
Enligt tillverkaren har Center och Plopp olika chokladandel och recept på fyllning. Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen. Aromtillsatsen är av helt olika karaktär då Plopp har en mera knäck-artad arom medan Center har en renare toffé, karamell eller mjölkkolasmak.[2] Dessutom är Plopp-fyllningen något mer lättflytande eftersom den inte kokas lika länge och får därigenom en något högre vattenhalt.

Källa Wikipedia. Har sett samma på Cloettas fb tror jag.
 
Och när vi ändå är inne på ämnet grisseminering. Galtens penis är som en korkskruv, så även seminkatetern.
Andhanens penis likväl! :D Den ändrar imponerande mycket storlek beroende på vilken säsong det är, syns knappt när det inte är dags för parning. Om jag inte minns fel så kan andhanarna turas om lite grann så att när en hane har stor penis så har en annan hane fortfarande en liten så att de inte bråkar så mycket om vem som ska para eller inte. 🦆

Källa: QI :cool:
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp