Visste du att...?

Det var Saudi Arabien och jag hittade ett klipp på YT.
Tydligen finns det ett matöverflöd där vilket gör att katter, hundar och babianer kan leva tillsammans utan konflikter, annars skulle både hundarna och katterna troligen dödas och bli uppätna av babianerna.
 
Tydligen finns det ett matöverflöd där vilket gör att katter, hundar och babianer kan leva tillsammans utan konflikter, annars skulle både hundarna och katterna troligen dödas och bli uppätna av babianerna.
Vilket är ju lite hur det var i början av mänskligheten, vi hade ett överflöd av mat som gjorde att vi kunde ta hand om djur också. Jag har sett den där dokumentären när den gick på tv - fascinerande!
 
Åh, så jäkla fräckt! Den hade jag velat se! Tyvärr verkar inte SVT visa den längre... Du vet inte om man kan se den på något annat ställe? :)
Jag har letat men inte hittat. Men vid ett annat tillfälle så letade jag efter en annan film och mailade då SVT (för jag ville ha versionen som var översatt till svenska ) och då fick jag adressen till upphovskvinnan på Island och fick tag i filmen. Men jag har tyvärr inte tagit tag i att leta upp babian/hund filmen, men det kanske kommer 😀
 
Vilket är ju lite hur det var i början av mänskligheten, vi hade ett överflöd av mat som gjorde att vi kunde ta hand om djur också. Jag har sett den där dokumentären när den gick på tv - fascinerande!
I början av mänskligheten var vi ett jägar- och samlarsamhälle, vi dödade allt som kom i vår väg för att äta.
 
@kryddelydd
Ja, du lägger en skrattsmiley på det men jag tycker nog att vi ska frånhålla oss från etniska nedsättande generaliteter och stereotyper oavsett vem det handlar om.
 
@kryddelydd
Ja, du lägger en skrattsmiley på det men jag tycker nog att vi ska frånhålla oss från etniska nedsättande generaliteter och stereotyper oavsett vem det handlar om.

Menar du att alla i USA har samma etnicitet?

Dessutom: instruktionen om att inte torka husdjur i mikrovågsugn har tillkommit på grund av ett en person (i USA, förstås!!!) faktiskt gjorde det. Husdjuret dog - inte oväntat.
Personen stämde microvågsugnens tillverkare - och fick rätt eftersom det inte stod i instruktionen.

Samma skäl finns till att det på McDonald´s kaffemuggar varnas för att man kan bränna sig på kaffet.

alltså verkar det ju som om domstolar i USA anser att befolkningen där - oavsett etniskt ursprung - behöver väldigt tydliga instruktioner.
 
Menar du att alla i USA har samma etnicitet?

Dessutom: instruktionen om att inte torka husdjur i mikrovågsugn har tillkommit på grund av ett en person (i USA, förstås!!!) faktiskt gjorde det. Husdjuret dog - inte oväntat.
Personen stämde microvågsugnens tillverkare - och fick rätt eftersom det inte stod i instruktionen.

Samma skäl finns till att det på McDonald´s kaffemuggar varnas för att man kan bränna sig på kaffet.

alltså verkar det ju som om domstolar i USA anser att befolkningen där - oavsett etniskt ursprung - behöver väldigt tydliga instruktioner.
Nej precis, alla har inte samma etnicitet någonstans i något land tror jag, men det du säger är en ful stereotypisk generalisering av 'amerikaner'. Hade du uttalat dig så om muslimer (som har olika etniciteter) hade du blivit tokbannad.
 
Menar du att alla i USA har samma etnicitet?

Dessutom: instruktionen om att inte torka husdjur i mikrovågsugn har tillkommit på grund av ett en person (i USA, förstås!!!) faktiskt gjorde det. Husdjuret dog - inte oväntat.
Personen stämde microvågsugnens tillverkare - och fick rätt eftersom det inte stod i instruktionen.

Samma skäl finns till att det på McDonald´s kaffemuggar varnas för att man kan bränna sig på kaffet.

alltså verkar det ju som om domstolar i USA anser att befolkningen där - oavsett etniskt ursprung - behöver väldigt tydliga instruktioner.

... eller så är både den mikrade pudeln och Donkenmuggen skrönor ;)'

https://www.pinsentmasons.com/out-l...es-mccoffee-spills--and-other-phoney-lawsuits
 
Nej precis, alla har inte samma etnicitet någonstans i något land tror jag, men det du säger är en ful stereotypisk generalisering av 'amerikaner'. Hade du uttalat dig så om muslimer (som har olika etniciteter) hade du blivit tokbannad.
"människor i USA"...
Det betyder inte "alla i USA".
Det är ett uttryck för att det finns människor i USA som et c.

Ingen idé att gräla; vi tycker olika.
Jag tycker att man kan få skämta om en del företeelser, du verkar tycka annorlunda.
 
I Kambodja är tågen som små öppna dressiner, dom går väldigt sakta, europeiska lite längre personer får knappt plats att sitta och nu till det allra bästa. Det finns bara en räls som går åt båda hållen så när man möter ett annat "tåg" kollar dom vem som har mest passagerare och dom som är minst måste lyfta bort hela dressinen/tåget från rälsen och plocka isär varenda del och sen när passagen skett får man bygga upp sitt lilla "tåg!" igen.

Och vi som klagar på SJ liksom :D
 
"människor i USA"...
Det betyder inte "alla i USA".
Det är ett uttryck för att det finns människor i USA som et c.

Ingen idé att gräla; vi tycker olika.
Jag tycker att man kan få skämta om en del företeelser, du verkar tycka annorlunda.
Jag är medveten om att tråden är fel plats att ha den diskussionen i och normalt sett anser jag nog att du och jag brukar vara shysst överens om saker och ting och jag är alltid mån om att skilja på sak och person i diskussioner. I detta är vi icke överens. "Man kan få skämta om en del företeelser' - nja vettu det finns gränser och hyckleri i allt här i världen och jag anser nog att det är rimligt med konsekvens - i synnerhet här i diskussionens mecka buke där det finns en så uppenbar åsiktskultur.

Slut OT
 
Jag är medveten om att tråden är fel plats att ha den diskussionen i och normalt sett anser jag nog att du och jag brukar vara shysst överens om saker och ting och jag är alltid mån om att skilja på sak och person i diskussioner. I detta är vi icke överens. "Man kan få skämta om en del företeelser' - nja vettu det finns gränser och hyckleri i allt här i världen och jag anser nog att det är rimligt med konsekvens - i synnerhet här i diskussionens mecka buke där det finns en så uppenbar åsiktskultur.

Slut OT

Här fortsätter jag OT för det är intressant det du påpekade. Som företeelse, alltså.
Jag tycker fortfarande att det är OK att driva med USA. Det intressanta är varför så många tycker att det är OK medan det inte är OK att driva med - för att ta ditt exempel - muslimer. Muslimer har lika spridd etnicitet som människor från USA, strängt taget.
Undrar om vi är räddare för att bli kallade för rasister om vi skulle driva med muslimer?
Kristna verkar det ju vara OK att driva med i Sverige; "infödda" etniska svenskar likaså. Men de som kommit senare? Absolut inte.

Mycket intressant, men ryms helt klart inte i den här tråden.
Ha en trevlig midsommar.
 
Det stämmer inte enligt folk som har jobbat på Cloetta. Den ena, minns inte vilken, innehåller mer socker och de har lite olika aromer. Jag tror att det är en myt som har skapats pga att de är så lika.

Varför är de då så lika? För visst är det märkligt att en godistillverkare skapar två så snarlika produkter. Svaret är att Cloetta skapade Center och köpte sedan upp en annan chokladfabrik som hade den mycket populära och smakmässiga kopian Plopp. Eftersom Plopp var så populär fortsatte man tillverka båda.
Jag undrar i min tur varför man dessutom väljer att göra det godaste godiset i historien (special nougadorer) så lika center och plopp 🤔
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: hollypolly
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 975
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp