Vit ruta på skärmen i spel?

Mirelle

Trådstartare
Jag har nyligen köpt en ny dator (Asus, om det spelar roll..) och installerat ett spel på den. Problemet när jag ska köra spelet är att spelbilden är mindre än skärmen, samt att det är än vit ifylld fyrkant i bilden. Vad ska jag göra för att det ska funka? Tacksam för tips! :)

Sv: Vit ruta på skärmen i spel?

låter som att spelets inställningar inte är korrekta. Du får ta reda på vilken storlek din bildskärm har. (min ligger ex. på 1600x900), sen får du nog gå in på spelet och ändra dess inställningar så det passar din skärm :)

Du får ta reda på vilken storlek din bildskärm har. (min ligger ex. på 1600x900), sen får du nog gå in på spelet och ändra dess inställningar så det passar din skärm

Optimal upplösning för skärmen/upplösningen man väljer att ha på skrivbordet ska inte påverka tredjepartsprogram. Vad är det för spel? Vad har du för operativsystem?

Min dator har Windows 7 Home Premium och spelet är CSI: Crime Scene Investigation.

Kan ju tillägga att jag även har andra spel installerade, som fungerar perfekt och det här spelet går på min gamla dator.

Borde vara något som ska installeras (min syster hade samma problem men hon kommer inte ihåg vad hon gjorde) men jag har ingen aning om vad det är.. :(

Standard när du har problem med grafiken i ett spel är att se till så att du har kompatibla drivrutiner (oftast nya, ibland måste man ha gamla). Börja med att få tag i dom nyaste drivrutinerna till ditt grafikkort, har du ett integrerat sådant (bärbar dator?) så borde du kunna söka på ASUS hemsida.

Du kan även prova att avinstallera spelet, gå in på lägg till/ta bort program under kontrollpanelen och avinstallera quicktime. Installera sedan om spelet och välj även att installera quicktime i installationsprogrammet.

Nää, nu ger jag upp.. Tack alla som försökt hjälpa!

Hej igen!

Någon sa till mig att spelet kan vara "för gammalt" eftersom datorn är "för ny".

Vad gör jag om det är så? :confused:

XP-läge? Vad innebär det, hur gör man då? (Nej, jag har inte gett upp riktigt än...) ;)

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
184
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 996
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Jag har en dator, laptop, som är runt 9-10 år. Funkar till det jag gör, men är av förklarliga skäl rätt seg. Jag använder den mest till... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
6 363
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V