Vita helskodda ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare la06
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 158
L

la06

Jag ska försöka fynda ett par vita snygga kvalitétsridbyxor på mässan i GBG.:)
Kraven är:
Det ska vara bra kvalité på dem och ingen hög midja!
Ett STORT plus är om de går att tvätta i hyfsad värme så de blir rena också!:idea:

Undrar vilket/vilka märken ni har?
Lägg gärna in en BRA bild också!:d

Sv: Vita helskodda ridbyxor

Är det ingen här inne som tävlar och har vita helskodda ridbyxor som ni är nöjda med??:crazy:

Pikuer har ju jättefina. Dom kan tvättas i 40 iaf och håller hur länge som helst. Inte omöjligt att det kan finnas några på rea!

Jag fick ett par helskodda ridbyxor av märket EQUIPAGE för en massa år sedan, de håller ännu och jag har varit jätte nöjd med dem. De har dock hög midja men det finns säkerligen en sort med låg midja, hoppas på det iaf för jag skulle vilja ha ett par EQUIPAGE med låg midja :)

Håller med Centaur, sedan är det upp till dig att hitta rätt modell som passar dig bäst men Pikeur skall det vara ;)

Pikeur Cindy :love: Kvaliten är super! Har iof beiga men de har blivit helt rena i 30 grader fintätt! :)

Bra, då ska jag nog satsa på pikeur.
De är iaf mkt sköna att ha på sig:d

Jag har ett par EuroStar, modell Husar som verkar vara helt outslitliga. De har jag haft i åratal och de har använts flitigt och tvättats på både 40 och 60 grader och de är fortfarande SÅ fina.
Sen har jag som "back-up" ett par Ariat Sport, de är ok men de vet jag inte om man kan köpa här i Sverige. Ariat har mycket fint annars, i klädväg till tävlingsryttaren, inte bara vita byxor och svarta kavajer, utan variation med färger men ändå med klassiskt snitt.

Senast ändrad av en moderator:

säger som de flesta andra! Pikeur. har inga vita själv men andra färger, de är hur sköna som helst

Du får ju prova dig fram ang . vilken modell du ska ha. Men Pikeur och Euro-Star är märken jag rekommenderar. Jag fyndade ett par pikeur på mässan för 2 år sedan för 400:- , och ett par förra året av märket Euro-Star, för samma pris. Otroligt bra pris och otroligt bra ridbyxor i superkvalité, passform osv!

Även t.ex. Cavallo, Schumacher har ju omtyckta ridbyxor..

Jag har ett par från börjes :o men ja e helnöjd me dom... njuka å fina i skoningen fast dom e nytvättade, tvättar alltid i 40 (tror de står 30 på dem) å me lite botrtagningsmedel så blir dom som nya igen :)

har ett par vita ridbyxor med låg midja från Kayrel. Sitter bra och supersköna.

Jag köpte mina på Börjes när jag var på Gbg Horse Show förra året. Står Domino i dom, kostade 200 eller nått och blev direkt mina favvobyxor. Så sköna, låg midja och håller hur bra som helst, trots många tvättar. (har nog aldrig lyckats åka hem från en tävling med rena ridbyxor :smirk: )

Hittade ingen vettig bild

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 369
Senast: Silje
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 916
Utrustning Hej! Jag söker efter bra märken på ridbyxor! Skriv nedan vilka som gör ridbyxor som är snygga och är i bra kvalité VS vilka märken ni... 2
Svar
37
· Visningar
3 094
Senast: MiniLi
·
Utrustning Halloj, är ute på jakt efter ett par vita tävlings ridbyxor. Dem ska inte vara helskodda. Känner mig rätt så lost bland alla olika...
Svar
1
· Visningar
731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022
  • Födda-24
Tillbaka