Jag har ett par vita, har använt dessa en gång och det var under en enklare dressyrtävling på ridlägret i somras.
Dessa kommer nog få ligga i garderoben ett tag i fall att jag nu skulle få för mig och ställa upp på någon tävling någon dag.
Har tre andra, så jag klarar mig nog t.s.v.
Men vilka krav ställer du på ridbyxorna? Det går ju att hitta relativt billiga. Kanske du kan köpa ett par något dyrare och använda till vardagsbruk och ett par vita för en inte allt för dyr summa, till tävling? Tävlar gör man trots allt inte var dag.
Mina vita är av märket roping country wear, kostade 400:-
är tygskodda och väldigt sköna.

Har även ett par andra av samma märke till vardagsbruk, sen har jag ett par victor hugo tygskodda vet ej modell på dessa, fick dom (nya) av mina syster och sen har jag ett par svarta pull on ridbyxor också. Och ett par svarta helskodda ifrån börjes som numera
bara får ligga i garderoben (är förstora och jag har för mig
det är något hål på dom någonstanns...)
Tänk på att du inte nödvändigtvis behöver ha vita ridbyxor fast att du tävlar. Vill du ha ett par som går ihop till
både tävling och vardag, kanske du åtminstone kan satsa på ett par typ cremefärgade? Då är de ju i alla fall inte lika ljusa som ett par vita (med andra ord = ngt mer praktiskt än vita i alla fall, fast mörkare brukar ju va bäst till vardagsbruk.)