Vita ridbyxor dagligen?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 574
B

**BORTTAGEN**

Rider du dagligen med vita ridbyxor?
Jag funderar på att skaffa ett par vita ridbyxor.Jag behöver ett par nya.tävlar inte men om jag ska börja är väl det lite onödigt att skaffa ÄNNU ett par ridbyxor..??
:eek: :smirk: :o :crazy:

Jag tycker att det verkar väldigt opraktiskt med vita ridbyxor i ett stall eftersom att man lätt blir smutsig, men annars är det väl ingen skillnad mot att rida i blå eller gröna

själv tycker jag det är väldigt opraktiskt att rida i vita ridbyxor till vardags,man blir ju ändå smutsigt och det är ju svårare att få bort det på vita kläder,eller hur?

Jag har ett par beiga jag har ibland, men de blir så j*kla skitiga direkt, och vita borde ju vara ännu värre. såå.

Jag har ett par vita, har använt dessa en gång och det var under en enklare dressyrtävling på ridlägret i somras. :)

Dessa kommer nog få ligga i garderoben ett tag i fall att jag nu skulle få för mig och ställa upp på någon tävling någon dag. ;)

Har tre andra, så jag klarar mig nog t.s.v.

Men vilka krav ställer du på ridbyxorna? Det går ju att hitta relativt billiga. Kanske du kan köpa ett par något dyrare och använda till vardagsbruk och ett par vita för en inte allt för dyr summa, till tävling? Tävlar gör man trots allt inte var dag. ;)

Mina vita är av märket roping country wear, kostade 400:-
är tygskodda och väldigt sköna. :) Har även ett par andra av samma märke till vardagsbruk, sen har jag ett par victor hugo tygskodda vet ej modell på dessa, fick dom (nya) av mina syster och sen har jag ett par svarta pull on ridbyxor också. Och ett par svarta helskodda ifrån börjes som numera
bara får ligga i garderoben (är förstora och jag har för mig
det är något hål på dom någonstanns...)

Tänk på att du inte nödvändigtvis behöver ha vita ridbyxor fast att du tävlar. Vill du ha ett par som går ihop till
både tävling och vardag, kanske du åtminstone kan satsa på ett par typ cremefärgade? Då är de ju i alla fall inte lika ljusa som ett par vita (med andra ord = ngt mer praktiskt än vita i alla fall, fast mörkare brukar ju va bäst till vardagsbruk.)

Använder aldrig vita ridbyxor mer än på tävling, en dag o det är dax för tvätten ju... :D Har ett par beiga o det är inte många dgr jag kan använda dom innan dom måste i tvätten... :smirk:

om du köper ett par vita och använder vanligt så tror ja att dom kommer bli missfärjade nästan med en gång.. har bara mina på tävling..

mina skulle nog inte va så vita längre efter nån dag!
tycker de verkar opraktist med vita i stallet

Som flere har nevnt så er nok hvit ridebukser upraktisk i stallen.

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg heller kjøpt meg en mørkere farge og heller konkurrert i de buksene inntil videre. Du skal neppe ut i de høyeste klassene til å begynne med hvis du til nå ikke har konkurrert.

Et annet tips er å forsøke og få hvite ridebukser brukt. Siden man ikke bruker konkurranseklær så ofte er disse sjelden veldig slitt. Derfor kan du nok gjøre et godt kjøp på både bukse og annet konkurranseutstyr. Da trenger det ikke bli så dyrt med ennå en ridebukse heller. Så får du heller invistere i bedre konkuranseklær når du konkurrerer mer og har penger til det. Ville jeg gjort:)

Hvit i stallen er utrolig upraktisk.. Og du vil nok få flekker som ikke går av så lett i vaske heller (f.eks. av lærolje/fett). Da er den ikke så pen, og ikke som konkurransebukse heller.

nääää.... :confused:

Då skulle iallafall jag kosta på mig dubbla ridbyxor (vilket jag har hehe...och dubblat igen å igen...)

NEJ helt enkelt..inga vita ridbyxor till vardags :crazy:
det är ju som att gå i festklänning till vardags....

Det ser ju bara löjligt ut om man springer runt med vita ridbyxor och jobbar i stallet, skulle ifs funka om man hade ett gäng vita ridbykor och en husshållerska hemma som kunde tvätta och ta bort fläckar hela dagarna..

Sv: Vita ridbyxor dagligen?

ALDRIG vita ridbyxor annat än på tävling, smutsiga fort, och som någon annan här sa, det skulle bara se löjligt ut.. Satsa på att köpa ett bar bra i en mörkare färg, och sen kan du ju köpa ett par billiga vita, som sagt så ofta tävlar man ju inte att man behöver ett par svindyra, eller iallafall alla tävlar inte så mkt, särskilt inte här i norrland!!

Jag tävlar inte speciellt mycket i ridning men jag köpte ett par begagnade för 50 eller 100 spänn. Dom kan jag ju ha så länge dom passar för dom kommer ju verkligen inte nötas ut...försök få tag på begagnade och köp andra ridbyxor i mer praktisk färg för vardagsbruk!

Jag brukar inte ens idas tävla med vita ridbyxor, då slipper man tvätten nr man kommer hem ;)

hihi, precis!!
det är ju perfekt om man kan hitta några sådana, vi hittade aldrig några begagnade åt mig när jag skulle tävla men vi hittade några i typ börjes som inte va så dyra.. och dom är ju inte utnött än!! Kanske om man har många hästar å tävlar jätteofta? Men knappast vi "vanliga" bush-tävlingsryttare ;)

-> chrysler nu gav du mig en ide! haha, skönt å slippa tvätten! :P

Nej, jag skulle inte kunna tänka mej att ha på mej vita ridbyxor till vardags... Av samma anledning som dom andra..; dom blir skitiga så fort ;) .

Men jag håller med dom andra här; leta efter ett par begagnade vita ridbyxor eller köp på typ Börjes (dom har billiga).
Man kan göra jättefynd bland begagnade grejer!! På min ridklubb brukar vi ha specielle dagar som man kan lämna in saker och sälja, och jag har fyndat massor av saker på sånna dagar!! Bästa köpet: Ett par nästintill oanvända Eurostar vita tävlingsridbyxor :love:
Och bäst av allt: PRIS: 20 KR!!!!!!!!!!!!!!
Det kanske var lite väl bra fynd, men jag tror inte att det ska vara jättesvårt att få tag på billigare vita ridbyxor. Om du inte ska tävla så ofta behöver det ju inte heller vara superb kvalité...

Vita ridbyxor till vardags är inte smidigt alls... Hade hellre satsat på ett par mörka... får man för sig att tävla så kan ma ju få tag på vita byxor till bra priser... Risken är... som andra säger, att de komemr bli så missfärgade att du ändå inte kan ha de på tävling...

Jag har ett par vita ridbyxor.

De blir skitiga bara jag tittar på dem. Inget att rekommendera till vardagsanvändning.

Ser inte det onödiga i att ha flera par ridbyxor. Det är ju bara praktiskt. :) Om ett par går sönder har man i reserv och så har man ju ofta byxor som passar alla väderlekar. :)

köp ett par som inte är vita... så kannske du kan köpa ett par vita begangnade..

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 579
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 321
Senast: Capybara
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Shixle
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka