Vitare ögonvitor

Sv: Vitare ögonvitor

varför inte clear eyes? *nyfiken*

Om du läser mitt tidigare inlägg så kan det skada blodkärlets väggar...alltså blodkärlen i ögat. De brister då och det röda man försökt få bort med Clear Eyes blir värre. Googla på subkonjunktival blödning och titta på bilderna så ser du. En sådan blödning är dock oftast ofarlig, men inte så vacker. Men om det sker ofta är det så klart inte bra, blodkärlen behövs.

Clear Eyes BOTAR inte ögonrodnad som oftast har någon orsak. Då är det bättre att lösa problemet som framkallar det röda istället.
 
Sv: Vitare ögonvitor

Nej varken högt blodtryck eller gula ögonvitor. Kan det kanske bero på att jag jobbar i en väldigt dammig miljö?
 
Sv: Vitare ögonvitor

Jag har också lite torra ögon och blir lite rödsprängd ibland, särskilt i ena ögat ..ska nog köpa några smörjande droppar.
Jag upplever att när jag har smink och ska tvätta bort det så efteråt blir jag röd i ögonen.

Jag har hyffsat milda produkter. Blöter ansiktet och sen gnuggar bort sminket med händerna och rengöringsmousse. Hamnar nästan alltid lite sminkrester i ögonen. Kanske inte tvättar bort sminket på det snällaste sättet för ögonen..Vilken sorts rengöring är mildast?

Finns det någon ögonrengörng(typ droppar) som hjälper till att "skölja" ur smink eller annat som inte ska vara där?
 
Sv: Vitare ögonvitor

Jag har också känsliga ögon och har märkt att vattenfast mascara är bättre då det inte kletar lika mycket under dagen, alltså färre partiklar som kommer i ögonen och stör.
 
Sv: Vitare ögonvitor

Men undrar om vattenfast är bättre när man ska tvätta bort det? Främst då jag får det i ögonen..
 
Sv: Vitare ögonvitor

Halvt KL

Angående smink så tror jag att det viktigaste är att ha fräscht smink (alltså inte snåla, utan slänga efter ett tag) av bra kvalitet. Smink är en riktig bakteriehärd..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
703
Senast: Kakis
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 335
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
816
Senast: Rosett
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 265
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp