Vitt och fräsch, eller?

Men att färger påverkar mående är fakta inget tyckande.
Vad är problemet om någon säger att dom blir stressad och mår dåligt av någon inredning?
Dom säger väl inte att den som gjort inredningen är ful, dum och korkad?
Om man säger att man blir galen av andras inredning så betraktar jag det som en överdrift. Vad är problemet med det?
 
Mitt svar var inte riktat specifikt till dig. Då hade jag svarat med citat.
Jag har förundrats över detta sen det första inlägget som tyckte det var elakt/taskigt/oförskämt att säga att en inte trivs hemma hos vissa vänner på grund av deras inredning.
 
Mitt svar var inte riktat specifikt till dig. Då hade jag svarat med citat.
Jag har förundrats över detta sen det första inlägget som tyckte det var elakt/taskigt/oförskämt att säga att en inte trivs hemma hos vissa vänner på grund av deras inredning.
Fast ditt inlägg kom först nu, just när färger och mående diskuterades. Det är svårt att se det som något annat än att du invänder mot mig - utan att rikta dig till mig. Det blir lite slalom över det.

Och om man nu diskuterar inredning, kan man inte ta det på bogen att man berättar hur fint man har hemma hos sig själv, istället för att kritisera hur andra har det?
 
Fast ditt inlägg kom först nu, just när färger och mående diskuterades. Det är svårt att se det som något annat än att du invänder mot mig - utan att rikta dig till mig. Det blir lite slalom över det.

Och om man nu diskuterar inredning, kan man inte ta det på bogen att man berättar hur fint man har hemma hos sig själv, istället för att kritisera hur andra har det?
Nä, inte om ens fundering gäller att man av någon anledning har underbara vänner som man inte trivs hos på grund av deras färgval i inredningen.
 
Att färg- och tapetbutiken du länkar säger att vitt gör ett rum större och mörkt förminskar det låter inte direkt som något nytt. Ingenstans påstås det att man blir superstressad och galen av hur ett rum är inrett, vilket var vad jag reagerade på.
Jag har inte sagt något om ditt inlägg öht :confused:
Jag skrev till @machafuko att färger och ljussättning påverkar oss, säkert mer än vi är medvetna om.
Jag skulle inte trivas i rum som är trånga, mörka och fulla med prylar överallt, jag skulle säkert få lite lätt klaustrofobi.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera här hemma och har väl kommit så långt att jag har en idé om hur köket och väggarna ska se ut, men golvet är kvar. Jag...
Svar
19
· Visningar
2 279
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp