Förslag på kul golv

Jadzia

Trådstartare
Jag ska renovera här hemma och har väl kommit så långt att jag har en idé om hur köket och väggarna ska se ut, men golvet är kvar. Jag är ganska trött på den moderna stilen med ljusa väggar, trägolv och vitt, vitt, vitt. Jag vill inte ha det avskalat, stilrent och "fräscht". Tänk istället lyx, guld, vinrött, cremefärgat, purpur och päls vintertid. Skira tyger, gräsgrönt, ljusgrönt, silver, satin och vitt fluff sommartid. Mycket kuddar, plädar och svulstiga gardiner.

Köket kommer att bli vitt. Bänkskivor är inte bestämda. Väggarna blir ljust cremefärgade trots att jag är så trött på det ljusa. Det är dock en liten lägenhet och mörka väggar gör den mörk och trång. Jag ska dessutom ha upp en schäfer på väggen så det blir mindre trist. Inte en levande då utan en teckning av en Schäfer i svart och guld. Den kommer att täcka större delen av den största väggen. Det blir nog ett schäferhuvud på en kökslucka också.

Men så var det golvet. Trä är uteslutet. Dels är det väldigt trist och vanligt och dels kommer hundarna förstöra det på ett ögonblick. Jag kan tänka mig plastgolv, linoleum eller annat lättskött och tåligt material. Sedan ska det ju ha någon kul färg också. Jag var inne på att lägga plattor för då kan jag få till kul mönster, men det kanske blir för mycket med tanke på den stora schäfern. Det ska alltså vara ett golv med färg, som man inte tröttnar på. Eller svart kanske skulle passa?
Då syns inte smutsen heller vilket är en klar fördel med tanke på hur lite jag städar. Klinker är för hårt och ljudligt för att jag ska gilla det.

Tips någon?
 
Sv: Förslag på kul golv

Finns ju linolium i alla möjliga varianter, det svarta med krokodilmönster hade kanske varit något för dig;) Googla!!

Dessutom är det ju tåligt och skadas inte av hundtassar.
 
Sv: Förslag på kul golv

Jag tror också att linoleum kan passa bra!

Annars såg jag i ett inredningsprogram att de använde ett sorts gummigolv, fanns i många olika färger och så väldigt lättskött ut.
 
Sv: Förslag på kul golv

Fast jag tror att det blir repigt ganska fort om man har två 30-40 kgs hundar som slipar det:angel:
 
Sv: Förslag på kul golv

Fast jag tror att det blir repigt ganska fort om man har två 30-40 kgs hundar som slipar det:angel:

Jag har faktiskt lagt in det golvet, fast i nyansen mellanbrunt, i hall, vardagsrum och ett sovrum. Har 7 hundar, 15 - 40 kg, som kan vara sjövilda och ta i ordentligt med klorna. Än så länge är det faktiskt helt repfritt och jag går ofta in med skorna också :o Har haft det i ca 6 månader
 
Sv: Förslag på kul golv

Bild bild bild bild. :D

Jag är lite kär i det golvet faktiskt, ska övertala hyresvärden att det minsann ska läggas på hela nereplan. :D
 
Sv: Förslag på kul golv

Kroko-mönstret var faktiskt inte helt fel. Det är en stark kandidat.
 
Sv: Förslag på kul golv

Jag tycker det är dösnyggt, förutsatt att det kombineras rätt och det verkar som om du kan få ihop det väldigt läckert!

Kräver bilder när du är en bit på väg!
 
Sv: Förslag på kul golv

Vi flyttar i januari in i en nyrenoverad lägenhet, där har de lagt matta på köksgolvet som ser ut som stora klinkerplattor -svart-gråa med ljusgrå fogar :)

Det ser jättefint ut och är mjukt att gå på :love: (och golvet slits inte av barbamamma ;)).
 
Sv: Förslag på kul golv

Laminatgolv slits inte! Mina f.d. svärföräldrar hade det i sin hall och många hundklor rivstartade på det golvet utan ett endaste märke! Trägolv däremot är en annan historia...
 
Sv: Förslag på kul golv

På riktigt mörkt golv syns skiten riktigt bra! Helst om du ska ha vita schäferhår på golvet... Det som mest "döljer" hundhår är ju en ljusspräcklig matta. Dock inte för ljus, det är en fin balans där ;)
 
Sv: Förslag på kul golv

Jag har svart golv i köket nu och ljust, spräckligt i resten av lägenheten. Det svarta i köket är riktigt bra på att dölja smuts och Rottweilern fäller ju svart. Schäfern är ju också mestadels mörk (förutom den förbannade underullen då).

Jag får åka och kolla på lite golv-prover tror jag.
 
Sv: Förslag på kul golv

Nej, det där var för vanligt. Kanske om det varit turkost.

OMG *döör*:rofl:

Jätte bra tråd fressten, då jag själv är i renoverings tankar. :laugh:
Golv är ju en hel historia... Och dyrt.. :(
Jag betalar ju visserligen inte själv, utan hyresvärden, men måste kika i de billigare kategorierna...
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 459
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Behöver tips och råd till köket. Har mörkt klinker på golvet i stil med det här ; (Bilden är snodd från Sköna Hem) Mitt klinker är...
Svar
3
· Visningar
2 433
Senast: Lazy Lady
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 333
Senast: cherie
·
Hemmet Vi har nyligen köpt ett hus och det ska bytas tapeter i alla rum men jag hittar inte en enda som är snygg, eller så är jag för kräsen...
2
Svar
20
· Visningar
4 937
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp