Vitt och fräsch, eller?

Varför är det fel att ha det många andra har?
Tycker det låter ängsligt att anstränga sig för att vara olik.
Det är inte alls fel att ha exakt samma saker/ kläder som alla andra har.

Det jag tycker är konstigt att alla verkar gilla samma prylar bara för att dom börjar säljas i flertalet affärer.
Varför anpassa sin smak efter vad som säljs just ju?
Och är det verkligen ens egen "smak" eller beror inköpen pga utbudet?
Jag tror vi är ganska lätt påverkade i många avseenden
Tror du inte det?
 
Det är inte alls fel att ha exakt samma saker/ kläder som alla andra har.

Det jag tycker är konstigt att alla verkar gilla samma prylar bara för att dom börjar säljas i flertalet affärer.
Varför anpassa sin smak efter vad som säljs just ju?
Och är det verkligen ens egen "smak" eller beror inköpen pga utbudet?
Jag tror vi är ganska lätt påverkade i många avseenden
Tror du inte det?
Det beror kanske på var man bor. Jag går mkt i secondhand och små butiker etc så ser många olika stilar.
Nu vill jag köpa en rokokosoffa.
 
Det beror kanske på var man bor. Jag går mkt i secondhand och små butiker etc så ser många olika stilar.
Nu vill jag köpa en rokokosoffa.
Ja, köp någon soffa du verkligen gillar Och utgå från den när du inreder resten av lägenheten. :D
(äsch jag tror du behåller din grå miosoffa med divan och färgglada kuddar tills nästa trend, det blir ingen rokokosoffa)
 
Jag brukar utgå från tisdag-i-november-efter-jobbet principen. Dvs när jag kommer hem efter jobbet trött och hungrig, det sista jag vill är att det ska kännas stökigt om en kudde ligger fel. Jag gillar också vita väggar och ljusa (lättstädade och inte ömtåliga) golv eftersom man kan dekorera hur man vill. Jag är ingen minimalist eller hoarder utan mer mitt i mellan (mycket svenskt!)

En av min systers kompisar hade en lägenhet vid Odenplan och den var ett extremexempel, allt var vitt, vitlaserat trägolv, uppenbarligen dyra vita soffor och fåtöljer med vita och grå kuddar. En svart skål av vulkansten, ja ni fattar. Jag var skräckslagen hela tiden vi åt middag att spilla sojasås eller liknande på golvet eller en av stolarna eller te i soffan eftersom jag är en otrolig klutz.

Man kan ha vit minimalism absolut, det kan vara otroligt fint, men det måste ändå kännas som ett riktigt hem, återigen tisdagen i november, inte en artikel från Hus&Hem. Jag är också en stor anhängare till en myckenhet förvaringsprincipen - det är alltid därför jag undrar över heminredningsprogrammen där de river ut alla garderober och förvaring. Om det kommer gäster eller jag inte orkar se skiten är det skönt att bara kunna slänga in det i garderoben/förvaringen och ta itu med det senare - för det gör man alltid ;)
 
Håller med, när det gäller annonser så är det väl bäst att ha både väldigt välstädat och så avskalat och "cleant" som möjligt. Mer säljande. Även jag som inte vill ha sådan inredningsstil själv, tilltalas mer av sådan stil än av murriga annonser.
Jag har många inredningsintresserade vänner och kollegor och ingen bor sådär vitt och "sterilt" som det pratas om i tråden. Faktiskt aldrig sett ens i annonser, för mig känns white-on-white lite 80-tal, inget jag någonsin sett live.

Hemannonser är ju dock något annat, i alla fall i storstäderna. Vår lilla (tyckte vi) sparsmakat inredda lägenhet renderade ändå i typ tre stora kassar med prylar som stylisten plockade bort inför fotografering och visning. :D Det var alltså, trots att vi tyckte att vi hade få saker, för mkt ändå för att vara optimalt ur försäljningshänseende. Det blev skitsnyggt efter hennes styling, men det går ju inte att leva så.

Själv älskar jag vita väggar, gillar grått men gillar också trärena material, färger och mönster på kuddar osv men avskyr gardiner (blir bara dammiga). Trivsel hos andra har dock inget att göra med inredningsstil utan endast personerna som bor där och deras inställning till gäster. Jag blir ofta inspirerad att tweaka vår inredning lite när jag besöker andra, jag tycker att så många olika stilar är fina att vårt hem blir en salig blandning av alla idéer jag knycker. Men som sagt, de där helvita hemmen har jag aldrig sett faktiskt.
 
Ja, köp någon soffa du verkligen gillar Och utgå från den när du inreder resten av lägenheten. :D
(äsch jag tror du behåller din grå miosoffa med divan och färgglada kuddar tills nästa trend, det blir ingen rokokosoffa)
Jag gillar verkligen gråa soffan så den stannar.
Rokokosoffan ska vara till ett annat rum.
Gråa soffan är kvar i vardagsrummet. Oavsett trend. Innan jag hade denna hade jag en annan grå i 20 år så det handlar inte om trend.
 
Jag gillar verkligen gråa soffan så den stannar.
Rokokosoffan ska vara till ett annat rum.
Gråa soffan är kvar i vardagsrummet. Oavsett trend. Innan jag hade denna hade jag en annan grå i 20 år så det handlar inte om trend.
Lite synd då att grå soffor blev en trend och att så många har det nu då.
(Kanske är jag avogt inställd till grå soffor enbart för att dom finns "överallt" :confused: :idea:)
 
Jag ville egentligen ha en lila soffa. Tycker fortfarande att det är skitsnyggt!

Men så fick jag en beige gammal soffa och vill ha nytt överdrag, det lila kostade skjortan, så det fick bli ett grått.
Nu i efterhand var det nog rätt bra, svårt att matcha en lila soffa men en rosa soffkudde, en är svartvit, en är fårskinnspläd och så har jag två blå spräckliga filtar.
Just det ja! Vill ha upp min orange stringhylla ovanför..

Jag gillar färg. :D
 
Vill bara inflika att gråa soffor är superpraktiskt ur synpunkten att man inte ser hur håriga och smuliga de är.... Och det kan bidra till populariteten :D
 
Vill bara inflika att gråa soffor är superpraktiskt ur synpunkten att man inte ser hur håriga och smuliga de är.... Och det kan bidra till populariteten :D

:up:
Sedan tycker iaf jag att just grått är en sådan färg som passar med i princip alla färger. Så även om man byter färg på väggar eller övrig inredning så kommer inte soffan sticka ut. Och eftersom soffan är en möbel som i många fall är något av det dyraste man har i vardagsrummet så är det kanske inte så kul att känna att man behöver köpa ny soffa pga att färgen inte passar längre.

Ja, vår nästa soffa kommer troligtvis vara en grå soffa :D (nu har vi en brun och jag tycker inte våra färgglada kuddar och filtar passar ihop med den :down:).
 
:up:
Sedan tycker iaf jag att just grått är en sådan färg som passar med i princip alla färger. Så även om man byter färg på väggar eller övrig inredning så kommer inte soffan sticka ut. Och eftersom soffan är en möbel som i många fall är något av det dyraste man har i vardagsrummet så är det kanske inte så kul att känna att man behöver köpa ny soffa pga att färgen inte passar längre.

Ja, vår nästa soffa kommer troligtvis vara en grå soffa :D (nu har vi en brun och jag tycker inte våra färgglada kuddar och filtar passar ihop med den :down:).
Håller med.
Har en grå...
Och en gammal brun i skinn. Lätt att se vilken som är mest lättmatchad!
 
Jag ville egentligen ha en lila soffa. Tycker fortfarande att det är skitsnyggt!

Men så fick jag en beige gammal soffa och vill ha nytt överdrag, det lila kostade skjortan, så det fick bli ett grått.
Nu i efterhand var det nog rätt bra, svårt att matcha en lila soffa men en rosa soffkudde, en är svartvit, en är fårskinnspläd och så har jag två blå spräckliga filtar.
Just det ja! Vill ha upp min orange stringhylla ovanför..

Jag gillar färg. :D

Gjorde mig av med min lila soffa för ett par år sen, för fläckar syntes otroligt tydligt tyvärr, för att inte nämna hundhåren :meh: Men snygg var den! :D
 
För mig är det inte inredningen utan belysningen i mina vänners hem som spelar in hur jag slappnar av.

Våra bästa vänner använder bara taklampor (utan dimmer dessutom) och tja vi älskar dem och har väldigt roligt ihop men det blir ju aldrig mysigt att vara där.
 
Lite synd då att grå soffor blev en trend och att så många har det nu då.
(Kanske är jag avogt inställd till grå soffor enbart för att dom finns "överallt" :confused: :idea:)

Äsch, sådant kan man inte tänka på. Jag har längtat i 10 år att få tapetsera med Morristapeter. Nuvarande bostad bör inte ha tapeter pga nybyggt och att sättningar riskerar förstöra tapeten. Men när vi flyttar om några månader så då ska banne mig Morris upp på väggarna. Att det är löjligt trendigt just nu struntar jag i. :)
 
Äsch, sådant kan man inte tänka på. Jag har längtat i 10 år att få tapetsera med Morristapeter. Nuvarande bostad bör inte ha tapeter pga nybyggt och att sättningar riskerar förstöra tapeten. Men när vi flyttar om några månader så då ska banne mig Morris upp på väggarna. Att det är löjligt trendigt just nu struntar jag i. :)
Wow (jag googlade)vilka härliga tapeter (jag har liknande i mitt vardagsrum, visste inte att det va trendigt)
Visst är det snyggt med en vit soffa till dom tapeterna.
Jag älskar kontraster i rummen, det ger djup.
Till mina mörka ekgolv har jag vit mat möbel och skåp.

Kul att flytta och planera inredning från start :)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera här hemma och har väl kommit så långt att jag har en idé om hur köket och väggarna ska se ut, men golvet är kvar. Jag...
Svar
19
· Visningar
2 279
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp