Vitt träns - kan man smörja det?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Blomman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 218
B

Blomman

Jag har ett vitt läderträns som jag använder när jag ställer ut min häst. Har haft det några år och funderar på om det inte börjar bli dags att smörja det snart :o

Är det någon som har något bra förslag på vad man kan smörja det med så att det inte är beige eller brunt när man är färdig :angel:

Sv: Vitt träns - kan man smörja det?

Tvätta av edt ordentligt innan du börjar:angel: annars syns det ju sååå bra på vitt...

Jag har en lädertvål/balsam på spray som är jättebra! Det ger bra glans samtidigt som det är lika bra som vilket annat som helst. OCH- det blir inte massa smuts i smörjburken:D

jag vet varken vad det heter eller om det är tvål eller balsam, men kan ju återkomma imorgon om det ;)

Åh det vore jättesnällt om du kunde kolla upp vad sprayen heter :bow: :bow: :bow:

Tycker utbudet är dåligt för ljusa läderprodukter på hästsidan.

Om jag var du skulle jag ta en tur till närmsta biltema och se efter vad de säljer. Jag har ljust cremefärgat läder i bilen och det finns superbra produkter till det som öven fungerar på träns/sadlar.

hittar inte sen förb*nnade sprayen! :crazy: Jag flyttade hästarna+ lite utrustning i förra veckan, och är av med den nu:cry:

Ska till butiken nu ikväll och se om jag kan hitta sprayen... :)

så klöddigt namn! nu får jaf F*nemaj skriva ner namnet!! Usch! Hade jag varit som dem hade jag döpt om företaget, inget bra det där:p

Själva namnet är väl som de flesta andra, Saddle Soap... Gult spray i en genomskinlig sprayburk... Namnet Tror jag börjar på R. Typ Rei....

de du ska tänka på när du ska smörja vita läder grejjer är att få det riktigt rent annars kan smuts leta sig ner i små sprickor i lädret och göra det missfärgat och använda ofärgade medel annars spelar de nog inte så stor roll vilket fabrikat! :D

Tror att "Horsemans One Step" skulle vara det du söker. Har använt det sen -98, mycket bra till londonfärgade träns. Innehåller fett och impregnering och är färglös. Finns i välsorterade affärer som t ex Hästbiten på Folkungagatan på Söder i Sthlm.

Lycka till

Till er andra som kommit med bra tips och förslag vill jag säga TACK :bow:
Nu har jag inte längre någon ursäkt att inte smörja mitt vita träns :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
637
Senast: morgaine
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 393
Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
758
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈