VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Jag har jättesvårt för Patrik och hans hårda händer, blåa tungor och asspända nosgrimmor. Han är såklart inte dålig men duktig vet jag inte.. För mig är man inte duktig när man är på gränsen till jaa🙄 av häst jämt och ständigt och backar upp Helgstrand. Jag kan bara inte bortse från det. Enda anledning till att han tvingats rida mindre aggressivt är för att domarna kräver det idag. Så nä fy.
håller med, är SÅÅÅ glad att Maria fick högre poäng, att där kommer fler ryttare som är uppe och slåss!

Gapande mun genom nästan hela programmet för Dufour. Kändes tyvärr inte så harmoniskt. Förstår inte att hon fick 8+ på harmonipoängen?

Oj oj ska Catherine tappa ytterligare ett guld….. förra gången till Glamourdale

OS också missräkning

Kanske går troll i det där

Blir INTE förvånad om vinnaren idag heter Isabell Werth 😂😂😂 hon älskar ju dessa lägen.

Hoppas på Hemmer. Men tror det blir Glamourdale om hon inte har missar. Eller IW som sagt

Jag som inte sett något dressyrmästerskap på länge blev så hoppfull efter Mias ritt, tänkte att det hänt mycket inom sporten men nu när "de bästa" visar upp sig så försvinner den känslan undan för undan...
Samma här, har inte varit sugen på att följa dressyren. Känner lite besvikelse nu när jag sett ”toppryttarna”.

Men detta blir ju svårslaget! Många punkter med förväntade 10poängare som också inkasserades, och helt ok i de svagare/mer osäkra delarna som när en del piaffer tidigare kunnat tappas bort.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka