VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Älskade den av de tyska hästarna som bara skrittade helt lugnt på lång tygel utan att behöva någon som ledde. Öht är hopphästarna mycket lugnare än bara för några år sedan.

Bra analys av Peder tycker jag ändå. Både om sin egen ritt och lagets insats men med sikte på nya mål 👍
Fast var det ens en analys? Det var väl mest ett konstaterande att vi glömmer det här och jobbar vidare framåt.

En analys tycker jag är mer det Henrik v E gjorde, han förklarade ju vad som hände och vad det berodde på.

”Vi var inte bra nog” är ju inte mycket till förklaring. Den analysen tänker jag att nån som inte vet nånting om hoppning också hade kunnat gjort.

Vad tråkigt för svenskarna, både laget och individuellt! Nya friska tag mot EM då. Vad har vi för hästar/ekipage som ser lovande ut inför det?
Har funderat på den här ett tag nu och det känns fan mörkt.

HvE kommer ju hinna bli mer sammansvetsad med sina nya hästar, jag gillar fuxstoet som han haft så fina resultat med i år så allt står ju inte och faller på Minute Man.

Peder kanske hinner etablera Qurious tillräckligt för att våga ta den?

Sen är det tunnsått med ekipage som känns tillräckligt trygga. Ryan kanske hinner etablera sig bättre för att knipa en fast plats. Vi får väl svårt att knipa OS plats i andra lagsituationer eftersom vi inte är bra nog för att vara med i League of Nations 🫠

Har funderat på den här ett tag nu och det känns fan mörkt.

HvE kommer ju hinna bli mer sammansvetsad med sina nya hästar, jag gillar fuxstoet som han haft så fina resultat med i år så allt står ju inte och faller på Minute Man.

Peder kanske hinner etablera Qurious tillräckligt för att våga ta den?

Sen är det tunnsått med ekipage som känns tillräckligt trygga. Ryan kanske hinner etablera sig bättre för att knipa en fast plats. Vi får väl svårt att knipa OS plats i andra lagsituationer eftersom vi inte är bra nog för att vara med i League of Nations 🫠
Fast AlCapone ÄR en suverän häst. Detta var hans första mästerskap och med de svaren detta gav kommer han vara mer klar för EM och ännu bättre till OS. Minute Man kommer också utvecklas ännu mer. Gillar båda hästarna och tycker de matchar sina ryttare mer än King Edward och All In.

Var går EM nästa år? OS i LA mitt under pågående valrörelse i det landet tycker jag känns på gränsen till otäckt..

Fast AlCapone ÄR en suverän häst. Detta var hans första mästerskap och med de svaren detta gav kommer han vara mer klar för EM och ännu bättre till OS. Minute Man kommer också utvecklas ännu mer. Gillar båda hästarna och tycker de matchar sina ryttare mer än King Edward och All In.

Var går EM nästa år? OS i LA mitt under pågående valrörelse i det landet tycker jag känns på gränsen till otäckt..
Hoppningen går i Belgien googlade jag fram igår. Dressyren i Danmark.

Jag håller med om att det är en bra häst, de har ju haft fantastiska reultat med många fina placeringar och jag hoppades på att Peder skulle kunna nosa på medalj individuellt före mästerskapet men han är 16 i år, okej att han kan vara aktuell till EM fortfarande men har svårt att se att han ska gå OS.

Jag håller med om att det är en bra häst, de har ju haft fantastiska reultat med många fina placeringar och jag hoppades på att Peder skulle kunna nosa på medalj individuellt före mästerskapet men han är 16 i år, okej att han kan vara aktuell till EM fortfarande men har svårt att se att han ska gå OS.

Tror inte heller att Al Capone kommer gå OS. Hörde en intervju med Sylve från i våras där han var tveksam till detta mästerskap med tanke på åldern.

Eventuellt var ju iofs svaret Al Capone gav ”jag pallar inte riktigt det här”. HvE hade ju en tydlig analys för vad som skulle tränas på. PF verkade ju mer ”Shit happens, det är bara att bryta ihop och prova igen! 😁”. Det lät inte som att han tänkte att det fanns något att ändra, utan bättre lycka nästa gång, typ.

Jag tänker att med det resultatet han fick så skulle nog åtminstone jag tänka att jag borde fundera på om det är några saker jag vill göra/ha annorlunda framöver.

Tror inte heller att Al Capone kommer gå OS. Hörde en intervju med Sylve från i våras där han var tveksam till detta mästerskap med tanke på åldern.
Han har väl också gått på den nivån länge, och med olika ryttare? Det kräver väl ofta väldigt målmedveten matchning hela karriären om de ska kunna tävla på toppnivå när de börjar bli 17-18.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka