VM i hoppning

Jag förstår inte varför man envisas med att ha med Malin på i princip alla mästerskap. Hon får aldrig till det och ligger även denna gång sist av svenskarna...
Jag hade hellre sett Stephanie Holmén. :)

Jag gillar ju Malin och tycker att det är tråkigt att hon inte får till det på mästerskap. Jag tycker dock att hon oftast inte har tillräckligt bra hästar (Flippan var ett undantag). De oftast saknar det där lilla sista som gör stor skillnad. Indiana känns lovande där. Kanske är det det man tänker på? Att hon är en häst för framtiden? För Tokyo 2020 och att hon behöver erfarenheten? Det samma gäller visserligen också Steffi och Sparven... Men Malins rutin kanske vägde över till hennes fördel?

Men jag håller med om att det hade varit roligt att se Steffi och Sparven i VM.
 
Jag förstår inte varför man envisas med att ha med Malin på i princip alla mästerskap. Hon får aldrig till det och ligger även denna gång sist av svenskarna...
Jag hade hellre sett Stephanie Holmén. :)
För att hon haft fantastiska resultat. Var solklart att hon skulle med. Förra året bidrog hon till Sveriges silver, hon var strykresultat en dag har jag för mig.

Men, i princip varje mästerskap har hon haft en dag då hon faller igenom helt. Har ingen aning om hur hon jobbar, men känns som hon skulle behöva lägga lite jobb på det mentala, att hålla fokus under mästerskap osv.
 
För att hon haft fantastiska resultat. Var solklart att hon skulle med. Förra året bidrog hon till Sveriges silver, hon var strykresultat en dag har jag för mig.

Men, i princip varje mästerskap har hon haft en dag då hon faller igenom helt. Har ingen aning om hur hon jobbar, men känns som hon skulle behöva lägga lite jobb på det mentala, att hålla fokus under mästerskap osv.

Jag gillar Malin! Så ingen skugga på henne där. Faktum kvarstår att hon inte får till det på mästerskap. Jag tycker inte att man ska få en plats på ett VM för att man *haft* fantastiska resultat.
Det känns lite som att man resonerar med Malin som man gjorde med Peter Eriksson i slutet av hans karriär. Han hade också haft fina framgångar (för sin tid).

Jag hoppas svenskarna tar nya tag nu och att det flyter för dom. :)
 
Jag gillar Malin! Så ingen skugga på henne där. Faktum kvarstår att hon inte får till det på mästerskap. Jag tycker inte att man ska få en plats på ett VM för att man *haft* fantastiska resultat.
Det känns lite som att man resonerar med Malin som man gjorde med Peter Eriksson i slutet av hans karriär. Han hade också haft fina framgångar (för sin tid).

Jag hoppas svenskarna tar nya tag nu och att det flyter för dom. :)
Men vadå *haft*, resultaten är ju jätteaktuella? Från i våras och somras.
 
Igår se de att bara de 60 bästa skulle få fortsätta individuellt, ändå är alla med idag med. Även de som rider individuellt som är hopplöst efter. Jag som hade sett fram emot ett mindre startfält idag :banghead:

Hur ser det ut imorgon, alla 122 med då med, är det någon som vet?
 
Igår se de att bara de 60 bästa skulle få fortsätta individuellt, ändå är alla med idag med. Även de som rider individuellt som är hopplöst efter. Jag som hade sett fram emot ett mindre startfält idag :banghead:

Hur ser det ut imorgon, alla 122 med då med, är det någon som vet?
Det har gåtts igenom i tråden. Till imorgon sker gallring både i lag och individuellt.
 

Liknande trådar

Gnägg Hittade ingen tråd, och är inte säker på att jag lägger den rätt? Men visst måste vi ha en tråd? Startlistor, banskisser osv...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 526
  • Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw och Zacramento slutade sexa i Leipzigs världscuphoppning efter att ha varit felfria. Men det var i skuggan av Christian...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp