VM i Kentucky

Sv: VM i Kentucky

Laget blir väl det som red nu i Aachen? Eller det var inte det du frågade efter kanske :D

De 4 + Niklas Lindbäck blir det väl, för det är väl 5 som åker eller?

Det brukar ju vara en eller två som rider individuellt oxå utöver laget på 4 st, fast nu tror jag inte dom skickar mer än en individuell ryttare eftersom det är så dyrt.
Fast å andra sidan vet jag inte vem den sjätte ryttaren skulle vara isåfall, så det blir nog bara 5st.

Vi har ju också Dag Albert och Viktoria, man får väl hoppas att de tar dom som har ridit 4* i alla fall, dvs om de vill kvala till OS?

*KL*

Varför inte göra som hoppningen? Skicka en young rider också? Rutinerad häst och för åldern väl meriterad ryttare. (Just nu, iallafall för någon vecka sedan, ETTA i världen på rankingen bland YR)

:idea:

*KL*

Varför inte göra som hoppningen? Skicka en young rider också? Rutinerad häst och för åldern väl meriterad ryttare. (Just nu, iallafall för någon vecka sedan, ETTA i världen på rankingen bland YR)

Jag tycker inte att det skulle vara bra för sporten att skicka någon som precis bara har kvalat, man behöver mer erfarenhet än så för att rida 4* ;)

*KL*

ja fast du vet ju vad han skall rida istället ;)

Jag tycker inte att det skulle vara bra för sporten att skicka någon som precis bara har kvalat, man behöver mer erfarenhet än så för att rida 4* ;)

Jasså... då kanske vi inte ska titta runt eller tillbaka då. :o
Jag håller helt enkelt inte med om det. CCI rider du i första hand bara för att kvala. :idea:
I hans fall är hästen välkvalificerad :laugh:

Jasså... då kanske vi inte ska titta runt eller tillbaka då. :o
Jag håller helt enkelt inte med om det. CCI rider du i första hand bara för att kvala. :idea:
I hans fall är hästen välkvalificerad :laugh:

Ja CCI -tävlingarna rider man ju bara för att man "måste". Inte för att man vill :p

Onödigt slitande :idea:

KL

Är det någon som vet om VM sänds på svensk TV eller på nätet? Engelska kommentatorer brukar ju vara bra mycket bättre än dom svenska så på nätet kanske är att föredra? :)

Jag tycker i alla fall att man ska rida flera CCI3 för att få mer rutin av olika banor i europa, då svårighetsgraden skiftar ganska rejält, och dessutom är CCI generellt svårare än en CIC - inte bara längre. För att rida Burghley som är den svåraste 4 stjärniga i världen så bör man ha rutin av stora 3 stjärniga kuperade banor. Men vad vet jag, jag är ju bara en amatör :)

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 525
Senast: Mirtai
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: Gabby_Ossi
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: MJLee
·
Kultur Nu kommer ännu en sån där extremt vag tråd. Jag lyssnade för ett antal år sedan på en vad jag tror trilogi, jag vill iaf minnas det... 2
Svar
31
· Visningar
1 358
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka