VM i Qatar

Jag har sett alla matcher hittills. Hejar som vanligt på Spanien och lite på Argentina.

Jag gillar tanken med att det inte ska löna sig att maska men tycker det är lite väl överdrivet ibland.
 
Jag bojkottar allt som har med VM att göra av de anledningar du tar upp.
Men precis allt är svårt att undvika och är det ngn mer än jag där tanken kom upp hur mkt Argentina fick betalt för att förlora mot Saudiarabien.

Det var den första tanken som slog mig. Messi har de ju redan köpt.
Tror jag inte. Var nog ett klassiskt fall av underskattande av motståndare, vore ju inte första gången (de spelade 1-1 mot Island senaste VM t.ex). Och rent krasst, Messi börjar nog bli ”gammal och trött” och det är nog svårt för andra att kliva fram med en sån superstjärna i laget. Saudi kämpade galet bra i den matchen så det var nog ingen läggmatch.
 
Har inte sett någon diskussion om VM som pågår just nu. Jag äcklas av hur Qatar köpte VM och hur korrupt FIFA är. Gianni Infantino var fruktansvärt pinsam i sitt osammanhängande lovordande av Qatar. Från alla vinklar är det en katastrof, mänsklig och miljömässig.

Med det sagt, nu har den sparkat igång och det är trots allt VM. Fullt av överraskningar (Wales spelar oavgjort USA), till dagens chock
Saudiarabien spöade Argentina som inte förlorat en internationelol match på, jag tror det är 36. Önskar bara att det var vilket annat blåbär än SA

Eftersom Sverige inte är med, vilka hejar ni på? Själv bultar nog mitt hjärta lite med Kanada. FIFA har blivit lite galna kan jag tycka, inte bara med VAR, utan även att plötsligt ska det spelas varenda sekund på tilläggstid när inte bollen varit i spel. Alltså de lägger till 10-15 minuter varje match känns det som.
Hu ja, jag har bara läst om FIFAs korrupthet. De är värre en de som har OS även om också OS anläggningar byggs på ben och blod. Begriper inte att det är en så liten diskussion (samtidigt som man förfasade sig över kinesiska muren i skolan, (vilket man iofs kanske inte gör längre) (där de enligt legenden rätt och slätt sägs ha slängt in liken i fyllnadsmaterialet).

Men i övrigt följer jag inte fotboll :)
 
Tror jag inte. Var nog ett klassiskt fall av underskattande av motståndare, vore ju inte första gången (de spelade 1-1 mot Island senaste VM t.ex). Och rent krasst, Messi börjar nog bli ”gammal och trött” och det är nog svårt för andra att kliva fram med en sån superstjärna i laget. Saudi kämpade galet bra i den matchen så det var nog ingen läggmatch.

Det är fullt möjligt (tittade inte pa matchen) men jag tycker det är sorligt att tanken ens ska komma upp.
 
Jag följer, sett alla matcher hittills och hjärtat klappar lite extra för Tyskland och Frankrike (det gör det även när Sverige är med :D).
Tilläggstiden har de förklarat - det är för att det inte ska löna sig att maska. Men ja, lite väl onödigt med 10 minuter extra när ett lag leder med fyra mål…
Kan man inte som i Handboll ha varning för passivt spel :confused:
Bollen går över till motståndarna om det maskas
 
Detta är en journalist som tar upp hur utländska arbetare utnyttjas och tvingas att bo i Qatar:
Ett ganska förenklat reportage men visar hur han arbetar och fått fram informationen.
 
Ett tidigare (och bättre tycker jag) reportage om Qatar och FIFA av samma journalist:
Visar tydligt hur allt hänger ihop och hur FIFA blivit köpta.
 
Det är fullt möjligt (tittade inte pa matchen) men jag tycker det är sorligt att tanken ens ska komma upp.
Jo, fast hade du sett matchen hade nog inte tanken kommit upp. Saudis andra mål var ett galet snyggt skott upp i krysset och målvakten gjorde några riktigt snygga räddningar. Så det var utan tvekan mer motstånd än vad Argentina förväntade sig.
 
Jo, fast hade du sett matchen hade nog inte tanken kommit upp. Saudis andra mål var ett galet snyggt skott upp i krysset och målvakten gjorde några riktigt snygga räddningar. Så det var utan tvekan mer motstånd än vad Argentina förväntade sig.
Ja jag håller med. Argentina var ju också väldigt off som satte sig i off side gång, på gång på gång.

Tycker Frankrike andades samma naivitet i början mot Australien. Skillnaden var bara att de tog sig samman och steppade upp istället.
 
Hu ja, jag har bara läst om FIFAs korrupthet. De är värre en de som har OS även om också OS anläggningar byggs på ben och blod. Begriper inte att det är en så liten diskussion (samtidigt som man förfasade sig över kinesiska muren i skolan, (vilket man iofs kanske inte gör längre) (där de enligt legenden rätt och slätt sägs ha slängt in liken i fyllnadsmaterialet).

Men i övrigt följer jag inte fotboll :)
Fast det är väl inte en sån liten diskussion? Den har ju pågått i många år, med länder som tar ställning på olika sätt men sen inte får för FIFA.
 
Fast det är väl inte en sån liten diskussion? Den har ju pågått i många år, med länder som tar ställning på olika sätt men sen inte får för FIFA.
Med tanke på att folk dör tycker jag den är ganska liten? FIFA placerar ju fortfarande sina tävlingar i arenor som folk dött för, fotbollsspelarna åker fortfarande dit och spelar och publiken tycker att det visserligen är lite B men det är värre om det inte finns öl.

Slaveri tycker vi ju inte är ok i andra sammanhang oftast.
 
Vägrar också att se ens en minut av VM på grund av korruption, odrägliga villkor för utländska arbetare m.m. Dessutom är Qatar hycklare supportrar får bara köpa alkoholfri öl medan det serveras alkohol i VIP-logerna där bl.a. FIFA-pamparna sitter. Sen tvingas journalisterna som jobbar på VM och besökarna att ladda ner särskilda obligatoriska appar för VM. Där samlar Qatar in massor av information via apparna i telefonen och datorerna.

https://computersweden.idg.se/2.268...kansliga-uppgifter-via-obligatoriska-vm-appar
 
Med tanke på att folk dör tycker jag den är ganska liten? FIFA placerar ju fortfarande sina tävlingar i arenor som folk dött för, fotbollsspelarna åker fortfarande dit och spelar och publiken tycker att det visserligen är lite B men det är värre om det inte finns öl.

Slaveri tycker vi ju inte är ok i andra sammanhang oftast.
Okej, att det sker diskussion är för mig inte att problemet är löst, utan att det kämpas mot och uppmärksammas. Tysklands lagbild inför matchen idag tog de med händerna för munnarna t.ex.
 
Wow, en till skräll. Är lite tudelad just nu. Kul för Japan men att en av fotbollens stormakter som just gjort vad i princip alla andra länder är för fega att göra och manifestera mot Qatar och FIFA förlorade får FIFA att spinna som en katt.
 
Tysklands idrottsminister bar armbindeln på VIP läkaren bredvid FIFA presidenten :up:
Jag tycker det är fel att Qatar fick VM men samtidigt innebär det att allt lyfts fram i ljuset på ett sätt som nog inte hade skett annars
Jag önskar någon spelare eller flera spelare färgade håret i regnbågens färger
 
Alltså, detta Frankrike. Man vet aldrig vad som kommer hända. Det lag som 1998 under några varma sommarmånader fick Frankrike att sluta upp bakom sitt regnbågslag så LePen såg rött. Eller den katastrof som var Frankrike i Sydafrika där spelare och förbundskapten grälade inför n ridå, spelare skickades hem och förbjöds att träna med laget.

Så trist att Benzema och Pogba inte kunde vara med, men Mbappe, yum!
 
1669226354611.png
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp