Waldorfpedagogik

Angående det där med forskning är det rätt intressant att den forskning som man gärna hänvisar till om att Waldorf-pedagogik skulle vara minst lika bra som "vanlig" inte sällan är utförd av Bo Dahlin, som är professor i pedagogik vid Karlstads universitet.
Bo Dahlin är också, vilket inte så ofta nämns, professor vid Rudolf Steiner University College och medlem i Antroposofiska Sällskapet.
 
Angående det där med forskning är det rätt intressant att den forskning som man gärna hänvisar till om att Waldorf-pedagogik skulle vara minst lika bra som "vanlig" inte sällan är utförd av Bo Dahlin, som är professor i pedagogik vid Karlstads universitet.
Bo Dahlin är också, vilket inte så ofta nämns, professor vid Rudolf Steiner University College och medlem i Antroposofiska Sällskapet.
Aha intressant 🧐!!
 
Mycket intressant sista avsnitt, tycker jag. Framförallt Pärs förändring som nämns här ovan.

Även jag blev bestört över att höra att några av offren nu satt sina egna barn i samma skola. På tal om sekt alltså...

Nuvarande rektor gav ändå ett ödmjukt intryck tycker jag, det kändes som att han verkligen tog sig tid att fundera på frågorna och vara ärlig i sina svar. Cynikern i mig kan dock inte tro att tillräckligt mycket har förändrats och att "det nya folket" är tillräckligt vettiga, och hela filosofin som allt baseras på framstår i mina ögon fortfarande som heltokig, så jag har en fortsatt mycket negativ inställning till hela konceptet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp