Wangirisamtal?

Jag svarar alltid på svenska nummer om Truecaller släpper igenom samtalet. Skulle det vara försäljare så är det enkelt att säga nej och sen lägga på. Förstår heller inte det där med att folk inte vågar svara på dolda nummer, vad är man rädd för egentligen? En sak att det kanske tar några extra sekunder i anspråk men vad mer? Sverige är ett så skyddat samhälle att folk knappt vågar heja på kassapersonalen på Ica längre...
För min del handlar det ibte om att vara rädd - på jobbet kan jag inte svara. På min fritid är det min tid som jag vill välja hur jag ska spendera. Den vill jag inte spendera med att prata med någon otrevlig försäljare som vägrar ta ett nej.
 
För min del handlar det ibte om att vara rädd - på jobbet kan jag inte svara. På min fritid är det min tid som jag vill välja hur jag ska spendera. Den vill jag inte spendera med att prata med någon otrevlig försäljare som vägrar ta ett nej.
Vad då vägrar ta ett nej? Man säger nej och sen lägger man på oavsett om de fortsätter prata eller inte. Klart det tar orimlig tid om man ska försöka diskutera fram något med dem.
"Nej" *klick*, färdigt.
 
Vad då vägrar ta ett nej? Man säger nej och sen lägger man på oavsett om de fortsätter prata eller inte. Klart det tar orimlig tid om man ska försöka diskutera fram något med dem.
"Nej" *klick*, färdigt.
Men varför ska jag ens svara då? Vad är skillnaden egentligen?
 
Men varför ska jag ens svara då? Vad är skillnaden egentligen?
Du får reda på om det är någon som söker dig i ett legitimt ärende eller inte. Hur farligt kan det vara att slösa 10 sekunder på att avvisa en försäljare?

Jag har blivit hänvisad att ringa till okända personer några gånger och blir kungligt förbannad varje gång det är någon som vägrar svara på okända nummer. Någon gång har det tom varit på en annons där säljaren inte svarar av samma anledning, hur korkad får man vara...

Den enda rimliga ursäkten jag kan tänka mig är människor som riskerar att bli utsatta för bedrägeri när de blir uppringda av okända människor som lurar i dem en massa. Alt om man råkar lida av tex telefonskräck. Vill man slippa försäljare finns det appar som blockar såna spamnummer, tex Truecaller. Mycket smidigt.
 
Du får reda på om det är någon som söker dig i ett legitimt ärende eller inte. Hur farligt kan det vara att slösa 10 sekunder på att avvisa en försäljare?

Jag har blivit hänvisad att ringa till okända personer några gånger och blir kungligt förbannad varje gång det är någon som vägrar svara på okända nummer. Någon gång har det tom varit på en annons där säljaren inte svarar av samma anledning, hur korkad får man vara...

Den enda rimliga ursäkten jag kan tänka mig är människor som riskerar att bli utsatta för bedrägeri när de blir uppringda av okända människor som lurar i dem en massa. Alt om man råkar lida av tex telefonskräck. Vill man slippa försäljare finns det appar som blockar såna spamnummer, tex Truecaller. Mycket smidigt.
Som jag skrev tidigare så är inget av de nummer jag valt att inte svara på legitimt. Det är bara försäljare. Jag kollar upp alla nr. Har jag en annons ute, söker jobb eller dylikt svarar jag på alla nr (med undantag för suspekta utlandsnr). och Om du ringer mig har du ingen aning om jag valde att inte svara eller inte kunde svara pga jobb/upptagen, men är det legitimt brukar de flesta 1. Ringa igen 2. Prata in ett meddelande 3. Skicka sms eller mail. Jag har jobbat i kundtjänst i massa år och jag vill fortfarande inte prata i telefon på min fritid mer än jag måste.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 259
Senast: Rie
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
397
Senast: Fideli
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 514
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp