Wangirisamtal?

För mig känns det jättekonstigt att inte svara på ett vanligt nummer från Sverige. Det kan ju vara någon som vill ha kontakt med mig. Nån som söker mig i ett helt legitimt ärende. Eller en bekant som bytt nummer eller jag inte haft kontakt med på länge.

Varför svarar man inte när folk ringer? Jag själv hade blivit rejält sur om jag får ett numer till en person och denne inte svarar?
Har du alltid din telefon på dig? Min ligger på ett ställe och hör jag inte att det ringer kan jag inte svara.
 
Lite OT….

men ni som inte svarar på okända nummer - får ni endast samtal från folk ni känner?
För mig känns det jättekonstigt att inte svara på ett vanligt nummer från Sverige. Det kan ju vara någon som vill ha kontakt med mig. Nån som söker mig i ett helt legitimt ärende. Eller en bekant som bytt nummer eller jag inte haft kontakt med på länge.

Varför svarar man inte när folk ringer? Jag själv hade blivit rejält sur om jag får ett numer till en person och denne inte svarar?
Jag svarar aldrig på nummer jag inte känner igen. Kollar upp numret när de ringt klart och det är 100% försäljare. Människor som försöker nå mig angående något legitimt lämnar meddelande eller skickar sms.
 
Lite OT….

men ni som inte svarar på okända nummer - får ni endast samtal från folk ni känner?
För mig känns det jättekonstigt att inte svara på ett vanligt nummer från Sverige. Det kan ju vara någon som vill ha kontakt med mig. Nån som söker mig i ett helt legitimt ärende. Eller en bekant som bytt nummer eller jag inte haft kontakt med på länge.

Varför svarar man inte när folk ringer? Jag själv hade blivit rejält sur om jag får ett numer till en person och denne inte svarar?

Jag svarar inte i telefon.
Och nä, det är typ bara min man eller mamma som ringer till mig. Aldrig blivit uppringd av ett okänt nummer och det varit av något som helst intresse för mig. Eller jo den gången vederbörande vill jag skulle åka och passa båtar i en hamn i Stockholm var lite kul i alla fall. Hade fått fel nummer.

Kort sagt, jag har 0 socialt liv utanför familjen.
 
Jag får utlandssamtal med jämna mellanrum och svarar aldrig. Svarar bara på utlandssamtal om det är från mågot ställe där någon jag känner är eller från ett land där en av mina arbetsgivare befinner sig. Annars antar jag att det är bedrägeriförsök.

Svarar nästan aldrig på ”okända” nr, 9 fall av 10 är det försäljare eller felringningar det gäller när jag senare kollat upp numret. Kan ändå inte svara på jobbet pga hygien. Så är det någon som verkligen vill ha tag på mig så får man lämna ett meddelande. Är det så att jag tex söker jobb eller så svarar jag dock på allt jag kan.
 
Lite OT….

men ni som inte svarar på okända nummer - får ni endast samtal från folk ni känner?
För mig känns det jättekonstigt att inte svara på ett vanligt nummer från Sverige. Det kan ju vara någon som vill ha kontakt med mig. Nån som söker mig i ett helt legitimt ärende. Eller en bekant som bytt nummer eller jag inte haft kontakt med på länge.

Varför svarar man inte när folk ringer? Jag själv hade blivit rejält sur om jag får ett numer till en person och denne inte svarar?

Jag är en av dom. Hatar att prata i telefon.
Vet jag att nån fått mitt nummer och ska ringa, då svarar jag.

Annars får de lämna meddelande. Ibland kollar jag upp numret och ringer upp sen.
 
Lite OT….

men ni som inte svarar på okända nummer - får ni endast samtal från folk ni känner?
För mig känns det jättekonstigt att inte svara på ett vanligt nummer från Sverige. Det kan ju vara någon som vill ha kontakt med mig. Nån som söker mig i ett helt legitimt ärende. Eller en bekant som bytt nummer eller jag inte haft kontakt med på länge.

Varför svarar man inte när folk ringer? Jag själv hade blivit rejält sur om jag får ett numer till en person och denne inte svarar?

Jag lamnade ut mitt telefonnummer (som hangt med fran South Carolina) till ett par organisationer ... som blev hackade och nu ar mitt privata nummer ute till massor av "robo calls" och svindleri sa kanner jag inte igen nummret sa svarar jag inte om det inte ar ett lokalt nummer da vanner och bekanta i bland ger ut det i stallet for firma nummret (som ar ett google nummer och kommer in pa samma telefon.:p) De flesta robocalls och svindlerier ringer dock upp med ett nummer fran samma omrade som mitt SC nummer och om jag inte har personen i min address lista vet jag att det inte ar nagon jag vill prata med.:cool:

Pa grund av firman svarar jag pa alla lokala nummer ... men aven dar svarar jag ju inte om jag ar mitt i nagot utan forvantar mig att folk lamnar meddelande om jag inte svarar.
 
Lite OT….

men ni som inte svarar på okända nummer - får ni endast samtal från folk ni känner?
För mig känns det jättekonstigt att inte svara på ett vanligt nummer från Sverige. Det kan ju vara någon som vill ha kontakt med mig. Nån som söker mig i ett helt legitimt ärende. Eller en bekant som bytt nummer eller jag inte haft kontakt med på länge.

Varför svarar man inte när folk ringer? Jag själv hade blivit rejält sur om jag får ett numer till en person och denne inte svarar?

Svarar bara pa okanda nummer pa jobbmobilen, da jag far samtal fran manga kunder och kollegor som jag inte har i telefonboken, men pa privata sa A) ringer folk mig extremt sallan (WhatsApp FTW) och B) ar det aldrig nagon legitim som ringer fran okant nummer.

Jag tycker inte riktigt om telefonsamtal, tycker det ar ganska oartigt att ringa nagon utan att ha bokat tid och bara forvanta sig att denna har tid/lust att svara/prata.
 
Sista tiden har det varit mkt Seychellerna och Mali för mig. Gabon, Somalia, Armenien och Albanien också.
Samma här. Jag måste sätta på flygplansläge på nätterna.
Jag har ställt in mobilen på att inte ta emot okända samtal men det fungerar inte. Jag blir galen.
 
Jag får ytterst sällan såna där telefonsamtal. Jag har ingen truecaller-ish-app installerad men tror att min samsunglur har en preinstalled grej då den sorterar bort spam-samtal. Någon ytterst sällsynt gång får jag samtal som är markerat som spam redan vid uppringning. Har varit, kanske fortfarande är ansluten till mobil-nix som spärrar svenska telemarketingsamtal.
Jag svarar aldrig på okända nummer som ringer - de är sällsynta också. Fick lite problem när en vän började arbeta som kriminalvårdare och skaffade sig dolt nummer och det innebar att jag aldrig svarade när hon ringde - hon insåg att INGEN svarade på hennes samtal så hon ändrade ganska snart så att ett annat nummer visades när hon ringde istället.
 
OK

Jag får aldrig någonsin säljsamtal.
Jag nixade min mobil för många år sedan och sedan dess har jag varit förskonad. Så de som ringer söker verkligen just mig eller så har de ringt fel (händer nån enstaka gång om året)

Uppenbarligen lever jag ett helt annat liv än ni andra här. :D

Och nej, jag har sällanmin telefeon på mig. Jag undervisar och då ligger den på kontoret. Är jag hemma är den inne när jag är utomhus. Men är jag nära och den ringer så svarar jag. Om det inte är ett utlandsnummer - för jag har inga utländska kontakter. Men vanliga svenska nummer svarar jag alltid.
 
Jag råkade svara en gång. Det var ett +223 nummer och jag har kunder i område med samma riktnummer. Jag missade att det var typ 17 siffror efter 223 och att det var ett utlandssamtal.
Jag svarar oftas i mobilen som ringer på arbetstid. Jag svarar inte längre om det är kvällstid okända nr. Men jag har också en släkting som är narkoman som ringer mig då och då i krissituationer från kompisars mobiler så jag nu vet jag varken ut eller in. Jag vill att hon ska kunna nå mig men samtidigt så vill jag undvika främlingars samtal...
 
Jag tycker inte riktigt om telefonsamtal, tycker det ar ganska oartigt att ringa nagon utan att ha bokat tid och bara forvanta sig att denna har tid/lust att svara/prata.

Fast hur ska man boka in tid utan att ringa? Skicka sms då, men det är ju inte alla äldre som kan heller.

Är väl bara att svara att säga att man inte har tid att prata just då eller inte svara alls
 
Jag har fått två samtal som börjat med +22, men då har jag jobbat och inte haft mobilen på mig. Har naturligtvis inte ringt upp.

Jag brukar svara på okända svenska nr. Svarar man så får man ju reda på vem det är :). Har jag missat samtal från något okänt nr så brukar jag försöka kolla upp vem det är som ringt. Brukar dock oftast inte ringa upp, utan de får ringa igen.
 
Fast hur ska man boka in tid utan att ringa? Skicka sms då, men det är ju inte alla äldre som kan heller.

Är väl bara att svara att säga att man inte har tid att prata just då eller inte svara alls

Jag ser inte riktigt att det behovet finns i mitt liv - jag använder telefonen så otroligt sälla för att ringa - kollade i samtalhistorike och bortsett från ett samtal till stallchefen i Lördags har jag inte haft ett samtal med en vän sedan 17 Augusti - övriga samtal är antingen pocketdials eller robo-samtal.

Okända nummer ringer mig aldrig med ett legitimt syfte, så därfö svara jag inte. Vill man ”boka” in ett samtal (egentligen bara kolla om det är ok att ringa), så messar man först :)
 
OK

Jag får aldrig någonsin säljsamtal.
Jag nixade min mobil för många år sedan och sedan dess har jag varit förskonad. Så de som ringer söker verkligen just mig eller så har de ringt fel (händer nån enstaka gång om året)

Uppenbarligen lever jag ett helt annat liv än ni andra här. :D

Och nej, jag har sällanmin telefeon på mig. Jag undervisar och då ligger den på kontoret. Är jag hemma är den inne när jag är utomhus. Men är jag nära och den ringer så svarar jag. Om det inte är ett utlandsnummer - för jag har inga utländska kontakter. Men vanliga svenska nummer svarar jag alltid.
De flesta okända nummer som söker mig är rekryterare... Och eftersom jag inte har för avsikt att byta jobb, så svarar jag inte/ringer inte tillbaka. Brukar dock kolla upp de nummer som ringer mig, och ringer självklart tillbaka till dem som kan tänkas söka mig i "legitimt" ärende.

Nummer från afrikanska och asiatiska länder utgår jag ifrån är någon sorts bluffsamtal - har inga kontakter där och svarar följaktligen inte.
 
Jag svarar aldrig i telefon, oavsett vem det är som ringer. Eller rättare sagt; De som känner mig vet att jag om inte annat rent demonstrativt aldrig svarar om de skulle ringa, så de väljer FB Messanger eller SMS istället. De som motförmodan ändå ringer mig, som inte blivit bortkopplade av TC först, vill jag ändå inte prata med. Problem solved.
 
Jag svarar alltid på svenska nummer om Truecaller släpper igenom samtalet. Skulle det vara försäljare så är det enkelt att säga nej och sen lägga på. Förstår heller inte det där med att folk inte vågar svara på dolda nummer, vad är man rädd för egentligen? En sak att det kanske tar några extra sekunder i anspråk men vad mer? Sverige är ett så skyddat samhälle att folk knappt vågar heja på kassapersonalen på Ica längre...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 259
Senast: Rie
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
396
Senast: Fideli
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 504
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp