Warsteiner

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fiorano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 345
  • Visningar Visningar 47 633
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Warsteiner

Jag har nog också bestämmt mig för Warsteiner till mitt Bayron sto.

Spånade på han för 2år sedan men då kom det annat ivägen så nu är det väl dax!

Står en avkomma e.Warsteiner i "mitt stall". Stor som ett hus men otrligt snäll och social. har inte gjort så mycket men både rör sig trevligt och hoppar ok.

c2.jpg

c5.jpg

c1.jpg

Jo men om man gillar fuxar med bläs och strumpor så är man nog inte fel på det, även om det dyker upp ett och annat svart och brunt också.. ;).. Ingen "Flax" vad jag sett än..

/U

KL
Är sååå sugen på att betäcka med warsteiner i år. Har ett fint litet fullblodssto som vi egentligen tänkt sälja men nu blir det antagligen inte så, så bara jag lyckas övertala gubben så blir det betäckning.

Har ett föl tidigare en -08 e. Okeanos men kollade även på warsteiner det året också. Och nu med det priset är det väldigt lockande. Så kanske, att det nästa år står en liten warsteiner-bebis i hagen :d

Vad roligt!

Jag ska också ta honom på mitt sto.

Kollade på honom för några år sedan och tyckte han va en jättefin hingst, dock hade mitt första handsval i år varit Sir Oldenburg om inte vi hade tvingas byta vedpanna för cirkus 100.000 :crazy:´
Blir därför en budget betäckning, bättre än att hon ska gå tom. Han har väl trots allt fått sitt A genom avkommornas prestationer?

Tror de blir spännande med hans stam på mitt sto:angel: eller hoppas;)

Mitt sto står på semin för honom nu. risken att det tar sig är väl rätt stor..kanske.

anledningen till att det är en risk, är att första ultraljudet var det ett ägg, två dagar senare höll hon på att släppa två till:crazy: alltså 3 ägg:eek:

Walkman har jag både suttit på och hanterat. Otroligt social och vill helst vara i centrum.
Hans ena helbror står nu också i stallet och är precis likadan. Men han är ännu lite oerfaren och har lite lågt självförtroende för närvarande. Men med den nyfikenheten och intresset som han har så kommer han säkerligen våga lite mer i framtiden!

Trevliga att hantera, helt klart.

Jag har ett väldigt trevlig sto efter honom som ska betäckas i år. Det är en väldigt snäll och lätthanterlig dam av det ädlare slaget men ändå med bra storlek, hon är lite över 170.
Lucettesida2.jpg

Shiiiiit vilken snygg häst du har! :love:

Hon är så himla lik vårat förra sto både i typ och färg. Vi försökte ta en avkomma med Warsteiner men lilla fölungen föddes alldeles för liten och kort därefter fick den en lungsjukdom så vi tvingades ta bort den... Därmed INTE sagt att det är Warsteiner det var fel på, stoet hade en tendens att ge väldigt små nästan "underutvecklade" föl, och bara ett av tre har lyckats överleva. Det skulle vara väldigt kul att se hur din fölunge efter Warsteiner ser ut som vuxen :)

Ja nu vet jag inte om jag läser ditt inlägg fel eller om du läst mitt fel. Men det här fina stoet är efter Warsteiner och kommer att betäckas med Santiago i år.
Att jag sedan på grund av henne har väldig besluts ångest när det gäller en del av mina andra ston och om de ska betäckas med Warsteiner är ju en helt annan sak. Men både hur hon är och priset på honom gör det ju väldigt frestande. :angel:

Ja nu vet jag inte om jag läser ditt inlägg fel eller om du läst mitt fel. Men det här fina stoet är efter Warsteiner och kommer att betäckas med Santiago i år.
Att jag sedan på grund av henne har väldig besluts ångest när det gäller en del av mina andra ston och om de ska betäckas med Warsteiner är ju en helt annan sak. Men både hur hon är och priset på honom gör det ju väldigt frestande. :angel:

Aha, då läste jag fel :o Läste det som att du väntade ett föl e Warsteiner med det stoet men nu när jag läser lite ordentligt så ser jag ju vad det står :angel: Hursom är det en enormt vacker häst du har :love: Jag tycker du ska satsa på Warsteiner, iallafall till någon av de andra om du vill ha mitt råd ;)

Aha, då läste jag fel :o Läste det som att du väntade ett föl e Warsteiner med det stoet men nu när jag läser lite ordentligt så ser jag ju vad det står :angel: Hursom är det en enormt vacker häst du har :love: Jag tycker du ska satsa på Warsteiner, iallafall till någon av de andra om du vill ha mitt råd ;)
Roligt att du tycker om henne :D

Absolut tycker jag att du ska prova han.
Jag har ett "litet" stoföl efter han. Fux med bläs å 3 vita strumpor.
Stot jag har är väldigt snäll och social å det har mitt föl oxå blivit. Men vad jag förstår av warsteiners ägare och skötare så är han det oxå.
Hon har ett väldigt fint steg och har bra hoppteknik har jag sätt. =)
Ett väldigt trevlig föl som är en storfavorit i stallet.

Intressant, förstår jag dig rätt om du alltså menar att det är väldigt låg/ingen arvbarhet på temperamentet? Dvs att man kan bortse från den faktorn när man väljer hingst eller väljer häst, eftersom faderns temperament ändå inte kommer att nedärvas till avkomman?

Det håller jag då inte med på i sånt fall. Jag har ett supertrevligt sto, snäll på alla sätt å vis och avkomman e: Warsteiner är den enda som är "skarp" (skarp för mig är när de bits fram och sparkas med alla fyra om man inte är med....Där i mot trevlig när du har "kontroll" på alla ändar) :eek:

Endå så e jag sjukt sugen på att använda honom igen då avkomman är super snygg:D

Blev jättesugen på honom för jag gillar Romadour II som han har bakåt men är lite orolig över storleken då mitt sto själv är 176 cm...

Verkar som att de flesta har fått stora. Äh, man kan ju kolla BLUP hur mkt över han ligger, till 170 kommer jag väl alltid på den damen :angel:

nä, det var ju det...
Jag har ju mindre bakom min (Nostradamus på 162cm) men hennes första e. Bocelli är ju 170 cm och 2:an e. Baltimore har rätt långa ben hon oxå även om det är svårt att säga så mkt om henne ännu då hon inte ens har fyllt 1.

Men jag vill ju inte ha en 180 cm häst till mina 162 :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 308
Senast: Cambrie
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 571
Senast: Guld
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 333
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Köpa stolpar