Wearables - hur betalar ni

Betalar alltid med kort, har inte lagt in korten i mobilen och har inga andra prylar som det skulle gå att betala med (dvs ingen smartwatch eller liknande).
 
Jag har också Samsung och ja, fingeravtrycksläsaren är dålig ibland. Det hjälper att någon gång i halvåret-kvartalet göra om avläsning av fingeravtrycket. Då funkar det mkt bättre för mig.

Jag använder Samsung wallet där jag alltså har lagt in mina bankkort. Kan betala med både fingeravtryck och kod, så i de fall, vilka är ganska få, fingeravtrycket inte fungerar kan jag slå in koden jag har valt.
Jag har Samsung S20FE 5g och mitt fingeravtryck har funkat prickfritt sen jag fick den för 3år sedan
 
Det jobbiga med folk som ska betala med mobilen är att många inte har koll på hur mycket dom har kvar på kontot. Sen när dom ska betala i kassan så finns det inga pengar. Då måsta alla i kön inkl den som sitter i kassan att vänta på att personen ska föra över pengar. Sedan strular det och alla får vänta ännu längre 🤨
Men det gäller ju kort också... Ännu värre då många inte har mobilen uppe eller en med sig.
 
Jag har också Samsung och ja, fingeravtrycksläsaren är dålig ibland. Det hjälper att någon gång i halvåret-kvartalet göra om avläsning av fingeravtrycket. Då funkar det mkt bättre för mig.

Jag använder Samsung wallet där jag alltså har lagt in mina bankkort. Kan betala med både fingeravtryck och kod, så i de fall, vilka är ganska få, fingeravtrycket inte fungerar kan jag slå in koden jag har valt.
Gällande frågan så använder jag mobilen i 98% av fallen. Mobilen har jag alltid med mig. Min plånbok försöker jag komma ihåg beroende på vad jag ska göra men ja, den kommer absolut inte alltid med.
 
Kort, mobil (kopplad till kreditkort) och ibland med kontanter.

Har inte sedan tonåren varit med om att få slut på pengar på kontot när jag står i kassan och skulle det hända så finns som sagt kreditkort.

Ibland krånglar betalning med telefonen men det brukar bero på butiken och inte telefonen.
 
Betalar oftast med telefon. Föredrar egentligen kort men sambon har det fysiska kortet till matkontot och mitt eget kort har jag inte alltid med mig. Lärde mig den hårda vägen hur man gör i telefon efter att ha glömt det fysiska korten X antal gånger.

Gällande att inte ha pengar på kontot har jag inte märkt någon skillnad på om man betalar med kort eller andra sätt. Kort i mobilen kan strula lite mer initialt medan det strular mer med kort på slutet när det är problem med uppkopplingar.
 
Jag har betalkortet i mobilfodralet så jag behöver för övrigt inte betala med mobilen eftersom kortet alltid hänger med mobilen

Däremot gillar jag inte att scanna med mobilen jag upplever det som krångligare än med en vanlig scanner samt större risk att man tappar telefonen eller lägger ifrån sig den någonstans
Ska man bara handla en eller två grejor visst då är det smidigt men oftast handlar jag mer än så
 
Så det är ingen som har testat ringen som man ska ha på fingret? Är lite inne på den. Lätt o smidig
 
Jag betalar alltid med kort och vägrar samtliga andra lösningar (ja, förutom kontanter då). Vill verkligen inte göra mig mer beroende av mobilen eller andra tekniska prylar än jag redan är och förstår inte alls värdet i att ha bankkortet i mobilen. Vad kan bli smidigare än ett tunt plastkort liksom? Har dessutom behövt betala för kompisar mer än en gång då deras mobil antingen dött eller slutat fungera när de skulle betala.
 
Jag betalar alltid med kort och vägrar samtliga andra lösningar (ja, förutom kontanter då). Vill verkligen inte göra mig mer beroende av mobilen eller andra tekniska prylar än jag redan är och förstår inte alls värdet i att ha bankkortet i mobilen. Vad kan bli smidigare än ett tunt plastkort liksom? Har dessutom behövt betala för kompisar mer än en gång då deras mobil antingen dött eller slutat fungera när de skulle betala.
Men då måste man ju slå kod ibland. Aaasjobbigt! 😂 Plus att man måste släpa med sig det lilla kortfodralet överallt. 🙄
 
Jag betalar alltid med kort och vägrar samtliga andra lösningar (ja, förutom kontanter då). Vill verkligen inte göra mig mer beroende av mobilen eller andra tekniska prylar än jag redan är och förstår inte alls värdet i att ha bankkortet i mobilen. Vad kan bli smidigare än ett tunt plastkort liksom? Har dessutom behövt betala för kompisar mer än en gång då deras mobil antingen dött eller slutat fungera när de skulle betala.
Har en bekant som fortfarande vägrar kort och Swish kontant ska det vara
Och alltså vi är väl mycket beroende av tekniken

Dessutom hanterar inte bankkontoren kontanter alls vilket jag faktiskt tycker är snudd på skandal bankerna hänvisar till butikerna som får betala dyrt för att få hem växel
 
Jag betalar med kort eller swish, är tillräckligt nervös för att telefonen ska ladda ur vid olämpligt tillfälle ändå eller tappa uppkoppling :P. Jag ser inte riktigt värdet i det, jag är väll för gammal eller bara obenägen till förändring. Det räcker att jag knappt vet hur vår egen valuta ser ut nuförtiden.
 

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 895
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
527
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 685
Senast: Ms_Antrop
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 866
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp