Wearables - hur betalar ni

Har en bekant som fortfarande vägrar kort och Swish kontant ska det vara
Och alltså vi är väl mycket beroende av tekniken

Dessutom hanterar inte bankkontoren kontanter alls vilket jag faktiskt tycker är snudd på skandal bankerna hänvisar till butikerna som får betala dyrt för att få hem växel
Ja, det är bedrövligt med kontanthanteringen i Sverige. Minns att min farmor hade stora problem med det när hon levde, och det är flera år sedan nu. Här i UK är det som tur är betydligt bättre, men jag ska erkänna att jag sällan använder kontanter i alla fall. Borde nog göra det lite oftare för att bidra till att "hålla igång maskineriet" liksom.
 
Betalar oftast med kort, har alltid utländska transaktioner och blipp avstängt om jag inte behöver det pga litar inte på folk 😅

Swish ibland men aldrig i affärer.
 
Jag har också Samsung och ja, fingeravtrycksläsaren är dålig ibland. Det hjälper att någon gång i halvåret-kvartalet göra om avläsning av fingeravtrycket. Då funkar det mkt bättre för mig.

Jag använder Samsung wallet där jag alltså har lagt in mina bankkort. Kan betala med både fingeravtryck och kod, så i de fall, vilka är ganska få, fingeravtrycket inte fungerar kan jag slå in koden jag har valt.
Kruxet är att det inte finns några fingeravtryck på mina fingertoppar. Eller de är i alla fall helt värdelösa.
Får spendera runt 30 minuter hos polisen varje gång jag ska fixa nytt pass och till och med då suckar de och typ "Ja alltså... den får duga då." :p
 
Jag använder kort eller swish. Har mobilen i ett plånboksfodral så kortet är alltid på samma ställe som telefonen.

En sak som kan störa mig är att numera tycks alla internetköp, oavsett summa, kräva att kortet bekräftas med bank-id. Det innebär att jag inte kan beställa något när jag är på jobbet. Lite trist vid specifika biljettsläpp och liknande.
 
Har ett fysiskt kort som dessutom finns både på mobilen och klockan. Använder till 99 % klockan att betala med. Det är så supersmidigt att slippa kludda med att behöva ta fram något. Dessutom kan jag låna ut mitt kort till barnen och ändå ha kortet själv.
 
Betalar nästan alltid med mobilen. Har två kort inlagda där. Supersmidigt med faceid. Tror aldrig jag varit med om att det strular.

Ganska ofta jag inte ens har kortet med mig.

Man kan betala med den klockan jag har men har inte lagt in några kort där eller ens satt mig in i hur det funkar. Har ändå alltid mobilen med mig😊
 
Kruxet är att det inte finns några fingeravtryck på mina fingertoppar. Eller de är i alla fall helt värdelösa.
Får spendera runt 30 minuter hos polisen varje gång jag ska fixa nytt pass och till och med då suckar de och typ "Ja alltså... den får duga då." :p
Då förstår jag. Men med Samsung wallet där du lägger in dina bankkort behöver du inte använda fingeravtrycket utan man kan välja kod istället.
 
Kort och stängt av att kunna blippa. Gjort det sen min sambos kort blev skimmat och började göra betalningar i Indien när vi var hemma i Sverige. Så tycker det känns bra att alltid behöva trycka kod.
 
Jag använder kort eller swish. Har mobilen i ett plånboksfodral så kortet är alltid på samma ställe som telefonen.

En sak som kan störa mig är att numera tycks alla internetköp, oavsett summa, kräva att kortet bekräftas med bank-id. Det innebär att jag inte kan beställa något när jag är på jobbet. Lite trist vid specifika biljettsläpp och liknande.
Har du då inte bank-id i mobilen?
 
Betalar med kort eller swish, gillar inte klockor och ringar, plus är inte så haj på betalappar, känns lite osäkert.
 

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 899
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
527
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 685
Senast: Ms_Antrop
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 866
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp