Welsh cob i stora lass!

Ooh vad kul! 😀 Biiiild? 😁
IMG_20190810_204439_221.jpg
 
BB4B38BF-7630-4AEF-8ACA-3B4E1395E2EA.jpeg


Vad gör ni med hÀstarna i höstrusket? Den högra och den vÀnstra Àr mina, den i mitten Àr ett halvblod sÄ han fÄr egentligen inte vara med i trÄden. Sssh!

Ior (isabellen) har blivit rÀdd för uppsittning sÄ nu gör vi om den delen av inridningen. Det tar tiiiid, han Àr en kÀnslighetsminister, men hellre det Àn att han ska behöva bli spÀnd varje gÄng nÄgon ska upp pÄ ryggen pÄ honom.

Till Xander (den vita) behöver jag en ryttare. Min stallĂ€gares treĂ„riga dotter har suttit lite pĂ„ honom men hon Ă€r sĂ„ klart för liten för att rida ordentligt. :D Och jag Ă€r för tjock! :eek: Men vi gĂ„r lite promenader, har börjat klickertrĂ€na lite, och ska ta upp tömkörningen igen efter att vi körde ett par intensiva veckor i somras. Om nu bara nĂ„n lagom stor ryttare magiskt kunde uppenbara sig. 😁
 
Jag gör inte sĂ„ mycket med min (partbred) mer Ă€n longerar ibland eftersom hon rĂ„kade 'tappa' mej lite tokigt sĂ„ jag fick en axelfraktur 🙈

Men hon rids nu lite sporadiskt av en jĂ€tteduktig orĂ€dd tjej frĂ„n trakten som hĂ€sten direkt fick förtroende för đŸ„°
 

Bifogade filer

  • F3987245-BFA0-4BA1-B366-4E0AA1CB4F90.jpeg
    F3987245-BFA0-4BA1-B366-4E0AA1CB4F90.jpeg
    158,7 KB · Visningar: 98
Visa bifogad fil 38467

Vad gör ni med hÀstarna i höstrusket? Den högra och den vÀnstra Àr mina, den i mitten Àr ett halvblod sÄ han fÄr egentligen inte vara med i trÄden. Sssh!

Ior (isabellen) har blivit rÀdd för uppsittning sÄ nu gör vi om den delen av inridningen. Det tar tiiiid, han Àr en kÀnslighetsminister, men hellre det Àn att han ska behöva bli spÀnd varje gÄng nÄgon ska upp pÄ ryggen pÄ honom.

Till Xander (den vita) behöver jag en ryttare. Min stallĂ€gares treĂ„riga dotter har suttit lite pĂ„ honom men hon Ă€r sĂ„ klart för liten för att rida ordentligt. :D Och jag Ă€r för tjock! :eek: Men vi gĂ„r lite promenader, har börjat klickertrĂ€na lite, och ska ta upp tömkörningen igen efter att vi körde ett par intensiva veckor i somras. Om nu bara nĂ„n lagom stor ryttare magiskt kunde uppenbara sig. 😁
Fina! Är de hingstar bĂ„da dina eller bara den ljuse ?
 
@Stereo Han Àr frÄn M#gÄrdens stuteri. Mina planer med honom Àr att visa honom som hingst och se hur han utvecklas. Han ska Àven bli min ridhÀst!
Ska bli sÄ spÀnnande :D
Din hingst, Àr han till avel ocksÄ?
Vad Àr dina planer för ditt nya sto?
 
@Stereo Han Àr frÄn M#gÄrdens stuteri. Mina planer med honom Àr att visa honom som hingst och se hur han utvecklas. Han ska Àven bli min ridhÀst!
Ska bli sÄ spÀnnande :D
Din hingst, Àr han till avel ocksÄ?
Vad Àr dina planer för ditt nya sto?
Aha, roligt! SpĂ€nnande att se hur han utvecklas! Ska du ha, öh... stoet, Desert Hannah, vad kallas hon? :D Till avel? I sĂ„ fall mĂ„ste vi nĂ€stan hĂ„lla kontakten och bolla hingstfunderingar, jag hoppas pĂ„ att kunna betĂ€cka Haylie sĂ„ smĂ„ningom. 😃

Hingsten fick en svensk licens i somras, hade en i WPCS sedan tidigare, sÄ tekniskt sett Àr han ju godkÀnd för avel, men han Àr inte visad för kvalitetsboken (Ànnu?). Han Àr dock inte i publik avel eller vad man nu ska sÀga. Det verkar lÀskigt att ta emot utomstÄende ston. :nailbiting: Min förhoppning Àr att Haylie vÀxer upp och blir en bra match för honom, sÄ hÄll tummarna. Planerna för henne Àr vÀl lite allt möjligt - utstÀllning, avel, ridning och kanske körning. Har aldrig stÀllt ut förut men Àr rÀtt pepp pÄ att prova! Din tjej har ju gjort bra ifrÄn sig sÄ jag hoppas att min kan ta efter storasyster. :D

Min valack Àr inte sÄ rastypisk och rör sig nog lite sÀmre Àn bÄde mamma och pappa om jag ska vara krass (framförallt mamma, som rör sig fantastiskt) sÄ att stÀlla ut honom har inte ens fallit mig in. Hingsten travar som en jÀkla kratta pÄ banan, och Ànnu vÀrre om jag springer bredvid. Kanske att han Àr lite ömfotad.. men i hagen brukar han kunna röra sig, sÄ jag vet inte. Hur som helst behöver vi öva dÀr innan det Àr dags för nÄgon utstÀllning för hans del.
 
ÅteruppvĂ€cker den hĂ€r trĂ„den för sedan nĂ„gra veckor tillbaka har ju faktiskt jag ocksĂ„ en welsh cob :D

Det hÀr Àr Lowri, sju Är gammal, efter Danaway Mathias och undan Rotherdale Lady Laura. Fantastiskt vÀnlig och intelligent tjej som gör ett gott jobb i att sÀlja in sin ras för alla som trÀffar henne!
106747272_10220620241474120_4822367964083217803_o.jpg
 

Liknande trÄdar

HÀstmÀnniskan Jag Àr sÄ stÀlld över nÄgot som har hÀnt att jag ville höra om nÄgon annan har varit med om nÄgot liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 605
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trÄdar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var frÄn typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 026
HundhÀlsa Vi i vÄr familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig sÄ upprörd och ledsen. Den 20:de september i Är...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 131
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 628
Senast: Jeps
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp