Weltmeyer är död !

Sv: Weltmeyer är död !

Vad tråkigt men 27 år är en väldigt bra ålder för en hingst !! Han levar fortfarenende i väldigt många avkommorna och i memmorian på Hannoveraner historien.
 
Sv: Weltmeyer är död !

Det är många av "dem stora" som har gått bort på sistone. Weltmeyer trodde man dock skulle leva för evigt.

Usch, tänk vad hemskt den dagen då Briar dör.
 
Sv: Weltmeyer är död !

27 är ändå en ganska respektabel ålder för en häst som haft ett så aktivt liv.

Tyvärr varar inget för evigt.
 
Sv: Weltmeyer är död !

Med 108 söner som blivit "gekört" och drygt 1300 döttrar enligt artikeln så finns ju blodet rikligt representerat.
I Sverige har ju Warsteiner med smart prissättning ökat sin populäritet på sistone, annars har inte Weltmeyer med söner varit särskilt "heta" inom svensk avel, är det fuxfärgen som gör att man avstått :confused:?
Man kan ju inte få nog av Florestan eller Sandro Hit söner och dessa storheter har inte levererat på samma nivå som Weltmeyer, om man nu inte helt koncentrerar sig på Unghäst VM som sin enda måttstock.

Briar nämns i tråden, har ni klart för er att det finns bara EN Briar-son i avel inom SWB. Finns det verkligen inte plats för några till? Eller skall man vänta och se ifall holländarna kan få fram några, som man kan ta in om några år?:devil:
 
Sv: Weltmeyer är död !

I Sverige har ju Warsteiner med smart prissättning ökat sin populäritet på sistone, annars har inte Weltmeyer med söner varit särskilt "heta" inom svensk avel, är det fuxfärgen som gör att man avstått :confused:?

Jag skulle snarare tro att temperamentet delvis avskräckt, min erfarenhet av W-blod är att det väl inte direkt lämpar sig för hobbyryttare vilka ju utgör en stor kundkrets här.
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 662
Senast: Habina
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 538
Kropp & Själ Hade inte Filofaxs hemsida varit så galet dålig och långsam kanske jag fått lite mer klarhet i vad jag söker och om de matchar mina...
2
Svar
39
· Visningar
2 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp