Westernsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Linn__89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 749
L

Linn__89

Hej!!

Jag undrar om 15" är samma på en westernsadel som på en allroundsadel??
Har tittat på en hel massa westernsadlar nu, men nästan ingen är större än 15"....

Från Förvirrad Western Fan

Sv: Westernsadel

Jag kan egentligen inget om western, men jag tror att 15" på en westernsadel är för en vuxen. En 15" på en engelsk sadel är ju mer "barnstorlek". Skulle kunna tänka mej att westernsadelns 15" motsvarar kanske 17-18" på en engelsk sadel.

TACK!!

det var verkligen till stor hjälp!! höll på att bli tokig!!! :rofl:

15"-15,5" anses vara normal "damstorlek" på en westernsadel och motsvarar ungefär 16,5-17 på en engelsk sadel.

Tumstorlek på en westernsadel mäts rakt över sätet från "framvalv" till "bakvalv", inte snett över som på en engelsk sadel.

Min western sadel är en 15" och den är lagom för mig som har 17-17,5" på "vanliga" sadlar

Blev också helt knäpp på det jag jag letade westernsadel först!
Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Vilken hundras?
  • Torrfoderdjungeln..