Westerntråden

Igår var vi ett gäng i stallet som trände på flaggan, var lite nervös innan, sist så krånglade det en massa, och sen blir hästen min alltid rädd första gången den far iväg, men jag satte mig ordentligt på bakfickorna och höll i hornet haha 😄

Jag tror att han tycker den är lite läskig och rätt så tråkig och jobbig, riktiga kor är mycket roligare
Han försöker backa bort från den, småresa sig och vända, kan helt plötsligt inte stoppa rakt längre och sånt :p
Dom första gångerna vi testade flagga gick det mycket bättre, och då var han minsann inte rädd, så ja, jag vet inte.
Jag försökte iaf vara uppmuntrande och göra det roligt! :) Gav mig när han stannade rakt, kändes avslappnad och inte försökte vända bort från den.

20190408_182552.jpg



Och i helgen är det iaf barrel race träning! Ser fram emot det 😀
 
Igår var vi ett gäng i stallet som trände på flaggan, var lite nervös innan, sist så krånglade det en massa, och sen blir hästen min alltid rädd första gången den far iväg, men jag satte mig ordentligt på bakfickorna och höll i hornet haha 😄

Jag tror att han tycker den är lite läskig och rätt så tråkig och jobbig, riktiga kor är mycket roligare
Han försöker backa bort från den, småresa sig och vända, kan helt plötsligt inte stoppa rakt längre och sånt :p
Dom första gångerna vi testade flagga gick det mycket bättre, och då var han minsann inte rädd, så ja, jag vet inte.
Jag försökte iaf vara uppmuntrande och göra det roligt! :) Gav mig när han stannade rakt, kändes avslappnad och inte försökte vända bort från den.

Visa bifogad fil 27886


Och i helgen är det iaf barrel race träning! Ser fram emot det 😀

Vad är flaggan för övning?
 
Jag har haft riktigt härliga ridpass med medryttarhästen. Hon har varit avslappnad och gått i en låg och fin form och känts lyhörd och fin. Så nöjd!!
 
Vad är flaggan för övning?
Det är en fejkkalv som man tränar på, den sitter på linor och är fjärrstyrd. Lite enkelt förklarat, eftersom jag inte har så bra koll, så kör man den fram och tillbaka, så ska man följa med med hästen och stoppa o vända, typ :P
 
Barrel racing clinic igår, lika roligt som alltid!
Kändes som att han taggade till lite iaf, annars brukar det vara pinnarna som han gillar bäst :)

Fick gå över till en hand när vi skulle träna mönstret, sen när tunnorna kom fram och vi skulle ta det i galopp så var det gött att hålla i hornet runt tunnorna, tyckte jag, gick ju fort!
Tränaren filmade och ropade på mig att öka farten, gick ju som sagt fort redan tyckte jag, sen såg jag filmerna... haha går ju skitlångsamt hahah :D han får lite fart efter sista tunnan men det är allt, jaja jag får träna på att våga gasa lite, feg som jag är :p
 
Idag har vi tävling, ett femtontal klasser och rätt gott om ekipage, strålande väder. Det här blir trevligt. :)

Vad kul! Var i landet är detta?

Vi var med på vår första lila träningstävling i lördags och det gick över förväntan faktiskt. Var med i showmanship, pleasure, horsemanship och trail.
I pleasure hade min kära ponny ett totalt psykbryt i galoppen men det ordnade sig efter ett litet tag. Sen var jag lite modfälld inför horsemanship där mesta delen av mönstret var galopp, men då plötsligt gick det jättebra att galoppera... :confused: Lite oklart varför haha!
Trailen gick strålande, det är vår paradgren. Nåt klonk i första travbommarna (det var långt avstånd för min tax-ponny), annars jättebra.

Så nu är jag pepp att åka på nån tävling som har fler än en trailklass!

BA353302-50F2-4FFB-AAB2-800E7E0EDB32.jpeg
 

Liknande trådar

Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
675
Senast: JosephineR
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 788
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: Tualma
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 123
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp