Finns ju knappt en enda film/serie/bok som inte innehåller någon form av "men nej var hen egentligen OND? Det menar ni inte.."Klart det är givet, men ändå!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns ju knappt en enda film/serie/bok som inte innehåller någon form av "men nej var hen egentligen OND? Det menar ni inte.."Klart det är givet, men ändå!![]()
Glättigt?GoT är bra för att det är ett bra drama. GoT är ju egentligen mer politik än fantasy vilket gör det tacksamt. De sämsta delarna av GoT är ju egentligen de som ska vara mer "action".
Min starka övertygelse är att alla serier (oavsett genre) som är bra "på riktigt" alltid innehåller två ingredienser och det är ett riktigt starkt drama, samt ett visst mörker. Wheel of time är ju lite mer av ett glättigt fantasyäventyr, vilket för all del kan vara bra och underhållande men det blir liksom aldrig "starkt". Men alla serier måste ju inte vara så heller utan går ju att uppskatta för den ströunderhållning det är![]()
Jag har inte läst böckerna så kan inte säga något om det, var serien jag pratade omGlättigt?
Jag tycker verkligen böckerna innehåller mkt drama. Skulle inte kalla det glättigt..
Aha, trodde du menade böckerna.Jag har inte läst böckerna så kan inte säga något om det, var serien jag pratade om![]()
Wheel of time är ju lite mer av ett glättigt fantasyäventyr, vilket för all del kan vara bra och underhållande men det blir liksom aldrig "starkt". Men alla serier måste ju inte vara så heller utan går ju att uppskatta för den ströunderhållning det är![]()
Det här är inte lika illa som Shannara.. men...
Jag tror att det finns någon sorts tanke om att det blir gångbart att ha det så? Det är ju lätt att utesluta en yngre publik också om man gör det "för vuxet".Det är ju gissingsvis precis vad många stör sig på. WoT skulle kunna ha gjorts som så mycket mer, det finns så mycket av ta ifrån i bokserien men man väljer att göra det ytligt, hafsigt och simpelt. När vi ser andra exempel på att det går utmärkt att göra seriösa välskrivna fantasyserier.
Jag inväntar även House of Dragon som filmatiseras, samt Sillmarillon som också filmatiseras (DEN om någon måste vara svår då samma berättelse finns i många olika varianter), och jag skulle bli enormt besviken om de gjorde något liknande WoT med dessa två.
Jag ska se klar på WoT säsong ett nu när jag ändå börjat, men som ströunderhållning kan jag faktiskt lika gärna se typ Jacksons Farm, eller någon annan serie i så fall. WoT gör mig inte ens sugen på att dra ut och rida - det som brukar vara en grundregel för allt fantasytittande!![]()
Sååååå säsongsavslutning.
What do Buke say?
De byggde iaf en fin cliffhanger men presentationen av ”nästa folkslag” kanske blev lite kort och obegriplig om man inte läst böckerna? Blandningen mellan att följa och följa böckerna tycker jag är lite rörig över huvud taget.
Jag lär iaf se resten![]()
Sååååå säsongsavslutning.
What do Buke say?
vem var det mer än Fares?Två svenskar i slutet men det tog ett tag innan hjärnan kopplade. ”Ser bekant ut men från vad?”![]()